Page 226 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 226
Klara Hudournik, Nives Ličen in Marjana Šifrar Kalan
Čeprav so udeleženci favorizirali sodelovanje, se je pojavilo tudi mnenje,
da včasih raje igrajo sami, predvsem v primeru preizkušanja lastnega znanja.
Starejši študenti radi individualno igrajo igre, ki jih intelektualno stimulirajo
in s katerimi preverjajo svoje znanje, kot ugotavljajo tudi Blocker, Wright in
Boot (2014 v Buchem, Gellner in Müller 2021).
Vloga učitelja pri vpeljavi igrifikacije v poučevanje tujega jezika
pri starejših odraslih
V individualnih pogovorih z učitelji (intervjuji) nas je zanimalo, kaj vprašani
menijo o vlogi učitelja ter o tem, kakšni so izzivi pri vpeljavi igrifikacije v izo-
braževalni skupini starejših. Na osnovi analize intervjujev z učitelji smo ugo-
tovili, da ima učitelj pomembno vlogo pri pripravi in ustvarjanju igrifikacije,
pri vodenju in izpeljavi igrifikacije ter pri evalvaciji, kar je skladno tudi z dru-
gimi raziskavami (npr. z raziskavo Cámare Estrelle 2012). Vpeljava igrifikacije
od učitelja zahteva veliko specifičnega znanja in dela.
Že pred začetkom priprave in v fazi priprave igrifikacije mora učitelj po be-
sedah intervjuvancev v naši raziskavi:
– preučiti metodo igrifikacije (se informirati o metodi, pregledati primere
igrifikacije),
– pregledati in izbrati vsebino oz. temo igrifikacije, ki bo primerna za sta-
rejše odrasle,
– poiskati ustrezen kontekst, znotraj katerega bo igrifikacija smiselno
vključena,
– opredeliti cilje, ki jih želi z igrifikacijo doseči,
– analizirati lastnosti skupine (omejitve udeležencev, njihove osebno-
sti, učinkovitost delovanja v skupinah/parih/individualno, raven znanja
skupine, dinamika skupine, zanimanja udeležencev ipd.) ter
– določiti težavnost nalog v aktivnosti (med njimi naj bodo tudi naloge,
ki udeležencem predstavljajo izziv).
V primeru, da želi učitelj z igrifikacijo doseči, da se zmanjšajo razlike med
najslabšimi in najboljšimi udeleženci, mora prepoznati razlike ali primanjkljaj
v znanju »šibkejših« udeležencev in te vsebine (ali komunikacijske spretnosti)
ustreznovključitivigrificiraneaktivnosti.Intervjuvancisopoudarili,dasouči-
telji pri uporabi metode igrifikacije samostojni ustvarjalci. Čeprav so včasih
nekatere igrificiraneaktivnosti žepripravljeneinjeučiteljevanaloga»zgolj«
to, da jih poišče in po potrebi prilagodi, pa v večini primerov (še posebej v pri-
meru španščine) v naslednji fazi prevzame vlogo ustvarjalca učnega gradiva
226