Page 227 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 227
Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih
oz. razvijalca tehnik in metode igrifikacije. Pri tem mora opraviti vsaj nasled-
nje:
– določiti pravila dejavnosti (npr. kakšna je razporeditev – pari/skupine/
individualno delo),
– določiti potek dejavnosti (pri tem mora postaviti jasno strukturo),
– pripraviti rezervni načrt za primer, da kaj ne bi delovalo, ter
– časovno opredeliti trajanje dejavnosti.
Predizvedbo igrifikacijejepo besedah učiteljevpomembno,daučiteljpre-
veri, ali je klima v skupini ustrezna. Če ni primerna, mora primerno ozračje
ustvariti ali igrifikacijo umakniti iz načrta za tisto učno uro. V fazi izvedbe igri-
fikacije ima učitelj vlogo voditelja dejavnosti, ki mora jasno povedati navo-
dila. Teh ne sme biti preveč in ne smejo biti prezapletena.
Po navajanju učiteljev se z izvedbo igrifikacije delo učitelja ne zaključi. Iz-
vedbi naj bi namreč sledila evalvacija, za katero naj bi poskrbel učitelj. Nje-
gova naloga pri tem je, da evalvira:
– doseganje zastavljenih ciljev,
– znanje (to lahko naredi na impliciten način ali organizira samoprever-
janje s strani udeležencev) ter
– svoje delo (v obliki samoevalvacije).
Lourdes Bermejo García (2004 v Cámara Estrella 2012, 51–52) trdi, da je pri
pripravi igrifikacije pomembno, da učitelj predhodno analizira lastnosti, in-
terese in potrebe učne skupine ter hkrati upošteva cilje, vsebine, metode in
evalvacijo. Predvsem pa je pomembno, da metodo pred izvedbo dobro po-
zna. Te naloge opredelijo tudi učitelji v naši raziskavi. Pri evalvaciji poudarijo,
da mora biti pri starejših odraslih ta ustrezna pričakovanjem starejših ude-
ležencev. Po mnenju učiteljev je najbolje, če je evalvacija bodisi v obliki sa-
moevalvacije študentov bodisi implicitna (tj. kolateralna dejavnost z drugo
dejavnostjo). Učitelji v naši raziskavi so povedali, da so v fazi priprave igrifika-
cije zelo velik poudarek namenili analizi lastnosti skupine (analiza zmožnosti,
stilov in namenov učenja, omejitev itd.). Zelo poudarjajo, da je treba upošte-
vati posebnosti učenja starejših študentov.
Raziskava je pokazala, da se učitelji tujih jezikov pri vpeljavi igrifikacije v
poučevanje tujega jezika soočajo z različnimi ovirami in izzivi. Nekatere ovire
pri vpeljavi igrifikacije pri starejših lahko učitelj z ustreznimi prilagoditvami
pri pripravi igrifikacije odpravi ali zmanjša, z drugimi pa se mora ustvarjalno
spoprijeti.
227