Page 227 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 227

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih


             oz. razvijalca tehnik in metode igrifikacije. Pri tem mora opraviti vsaj nasled-
             nje:

                – določiti pravila dejavnosti (npr. kakšna je razporeditev – pari/skupine/
                  individualno delo),
                – določiti potek dejavnosti (pri tem mora postaviti jasno strukturo),
                – pripraviti rezervni načrt za primer, da kaj ne bi delovalo, ter
                – časovno opredeliti trajanje dejavnosti.

               Predizvedbo igrifikacijejepo besedah učiteljevpomembno,daučiteljpre-
             veri, ali je klima v skupini ustrezna. Če ni primerna, mora primerno ozračje
             ustvariti ali igrifikacijo umakniti iz načrta za tisto učno uro. V fazi izvedbe igri-
             fikacije ima učitelj vlogo voditelja dejavnosti, ki mora jasno povedati navo-
             dila. Teh ne sme biti preveč in ne smejo biti prezapletena.
               Po navajanju učiteljev se z izvedbo igrifikacije delo učitelja ne zaključi. Iz-
             vedbi naj bi namreč sledila evalvacija, za katero naj bi poskrbel učitelj. Nje-
             gova naloga pri tem je, da evalvira:

                – doseganje zastavljenih ciljev,
                – znanje (to lahko naredi na impliciten način ali organizira samoprever-
                  janje s strani udeležencev) ter
                – svoje delo (v obliki samoevalvacije).

               Lourdes Bermejo García (2004 v Cámara Estrella 2012, 51–52) trdi, da je pri
             pripravi igrifikacije pomembno, da učitelj predhodno analizira lastnosti, in-
             terese in potrebe učne skupine ter hkrati upošteva cilje, vsebine, metode in
             evalvacijo. Predvsem pa je pomembno, da metodo pred izvedbo dobro po-
             zna. Te naloge opredelijo tudi učitelji v naši raziskavi. Pri evalvaciji poudarijo,
             da mora biti pri starejših odraslih ta ustrezna pričakovanjem starejših ude-
             ležencev. Po mnenju učiteljev je najbolje, če je evalvacija bodisi v obliki sa-
             moevalvacije študentov bodisi implicitna (tj. kolateralna dejavnost z drugo
             dejavnostjo). Učitelji v naši raziskavi so povedali, da so v fazi priprave igrifika-
             cije zelo velik poudarek namenili analizi lastnosti skupine (analiza zmožnosti,
             stilov in namenov učenja, omejitev itd.). Zelo poudarjajo, da je treba upošte-
             vati posebnosti učenja starejših študentov.
               Raziskava je pokazala, da se učitelji tujih jezikov pri vpeljavi igrifikacije v
             poučevanje tujega jezika soočajo z različnimi ovirami in izzivi. Nekatere ovire
             pri vpeljavi igrifikacije pri starejših lahko učitelj z ustreznimi prilagoditvami
             pri pripravi igrifikacije odpravi ali zmanjša, z drugimi pa se mora ustvarjalno
             spoprijeti.


                                                                            227
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232