Page 123 - Politike človekovih pravic
P. 123

Človekove pravice in institucionalna organizacija politične moči  2.3

            pa je bila s tem zakonom kot samostojen ter neodvisen državni organ
            vzpostavljena tudi posebna institucija, imenovana Komisija za prepre-
            čevanje korupcije. Z opisanega zornega kota razumevanja skrbi za člo-
            vekove pravice kot etično-moralne kategorije integritete v povezavi
            s korupcijo podatki ankete Eurobarometra, ki je bila objavljena leta
            2020, kažejo, da Slovenija ne spada v skupino držav, kjer bi prebivalci
            v osebnih izkušnjah nadpovprečno zaznavali problematiko korupcije
            v sistemu, se pa Slovenci skupaj z Grki izmed prebivalcev vseh držav
            EU z naskokom popolnoma strinjajo s trditvijo, da je korupcija v nji-
            hovi državi velik problem (78 % vseh v Sloveniji in Grčiji, povprečje
            tovrstnega strinjanja v EU je 41 %, na Danskem, Finskem in Švedskem
            manj kot 10 %) (European Commission, 2011, str. 123, 130). Z vidika
            splošnega institucionalnega varstva anketa tudi pokaže, da ljudje v EU
            v primeru koruptivnih dejanj v povprečju najbolj zaupajo v delovanje
            policije (najbolj v skandinavskih državah), v Sloveniji pa varuhu člove-
            kovih pravic (str. 151–152).
            1  Pomemben premik od opisanega nacionalno opredeljenega pojmo-
            vanja človekovih pravic na ravni državnih institucij proti mednarod-
            nemu in širše institucionaliziranemu sistemu je neposredno po kon-
            cu druge svetovne vojne odražala vzpostavitev mednarodne politične
            organizacije Združeni narodi (OZN). Ključna institucionalna arena na
            področju mednarodne politike človekovih pravic se je začela s spreje-
            mom Splošne deklaracije človekovih pravic (United Nations General As-
            sembly, 1948) in z vzpostavitvijo vse institucionalne arhitekture, ki ji
            je sledila tako na mednarodni kot na nacionalni, regionalni ter lokal-
            ni ravni, kamor sodijo javne oz. politične ter zasebne oz. nepolitične
            organizacije. Od sprejema Splošne deklaracije človekovih pravic in njene
            podpore s strani držav sistem hierarhije ter nadzorov in ravnotežij v
            primer javnih oz. političnih institucij na polju človekovih pravic deluje
            v naslednjem institucionalnem okviru:
              1. mednarodne institucionalne strukture Organizacije Združenih na-
                rodov ter posebnega Urada višjega komisarja za človekove pravice
                (Office of the United Nations High Commissionar for Human Rights)
                in Odbora za človekove pravice (United Nations Human Rights
                Committee),  za človekove pravice specializirano Meddržavno
                            36
             36
              Organ neodvisnih strokovnjakov, ki spremlja izvajanje Mednarodnega pakta o državljanskih
              in političnih pravicah v državah pogodbenicah. Delo odbora ima za posledico številne spre-
              membe zakonodaje, politike in prakse.


                                                           123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128