Page 19 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 19

Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval  1.3

            Tako kot je razvidno iz sodobnih raziskav, plača za milenijce ni zgolj
            transakcija, ampak ključni del celostne zaposlitvene izkušnje, ki mora
            biti skrbno načrtovana in izvedena, da zadovolji njihove specifične po-
            trebe in pričakovanja.

            Plača in generacija Z
            Plača predstavlja ključni element zadovoljstva zaposlenih, še posebej za
            generacijo Z, ki je vstopila na trg dela v zadnjih letih. Generacija Z, ro-
            jena med sredino 90. let in začetkom leta 2000, ima specifične vrednote
            in pričakovanja, ki vključujejo tudi finančno kompenzacijo. Generacija
            Z vrednoti transparentnost in pravičnost, kar se odraža tudi v pričako-
            vanjih njenih pripadnikov glede plač. Pričakujejo, da bo plača odražala
            njihove veščine, izobrazbo in prispevek k podjetju (Benitez-Marquez
            idr., 2022). Zanje tisto, kar šteje, ni zgolj višina plače, ampak tudi, kako
            podjetje obravnava vprašanje enakosti in pravičnosti plač med spoloma
            in različnimi etničnimi skupinami. Plačni paketi, ki vključujejo doda-
            tne ugodnosti, kot so fleksibilen delovni čas, možnost dela na daljavo
            in možnosti za profesionalni razvoj, so še posebej privlačni za to gene-
            racijo. Ta pričakuje, da bo delodajalec podpiral uravnoteženje med po-
            klicnim in zasebnim življenjem.
              Generacija Z pogosto išče tudi smiselno delo, ki ima pozitiven vpliv
            na družbo (Francis in Hoefel, 2018). To pomeni, da lahko tudi nepro-
            fitne organizacije privabijo talentirane posameznike iz te generacije z
            obljubo, da bo njihovo delo imelo resničen vpliv, četudi plača morda ni
            konkurenčna tisti v korporativnem sektorju. Generacija Z ceni odprto
            komunikacijo o napredovanju in plačah, kar lahko poveča zvestobo nje-
            nih pripadnikov podjetju. Sistemi nagrajevanja, ki so jasni, objektivni
            in redno posodobljeni, so ključni za ohranjanje motivacije med mladimi
            zaposlenimi. Glede na omenjeno se zdi, da je za generacijo Z plača več
            kot le številka na bančnem izpisku. Je pokazatelj tega, kako jih podjetje
            ceni in kako se v podjetju upošteva njihove unikatne potrebe ter priča-
            kovanja.

            1.3  Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval
            Poleg osnovnih plač so za podjetja in zaposlene izjemnega pomena
            tudi različni sistemi sekundarnega nagrajevanja, ki vključujejo finančne
            in nefinančne nagrade. Takšne nagrade lahko vključujejo priznanja,
            pohvale, osebni in intelektualni razvoj ter razne ugodnosti, ki izbolj-
            šajo delovno in osebno življenje zaposlenih. Ugodnosti, kot so izbolj-


                                                            19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24