Page 20 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 20

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                šano zdravstveno varstvo, možnost ugodnejšega letovanja v počitniških
                objektih podjetja, ugodna zavarovanja, fleksibilen delovni čas, službeno
                vozilo in mobilni telefon ali računalnik za zasebno uporabo, predsta-
                vljajo ključne elemente nagrajevanja.
                  Dodatno se v pakete nagrajevanja vključujejo tudi možnosti, kot so
                strokovne revije, udeležba na mednarodnih konferencah in drugi stro-
                kovni dogodki, ki niso neposredno povezani z denarnimi izplačili, a
                kljub temu predstavljajo pomembno vrednost za zaposlene. Takšne
                oblike nagrajevanja so za podjetja ključne pri pridobivanju, motivira-
                nju in ohranjanju zaposlenih, saj ustvarjajo privlačno delovno okolje, ki
                lahko bistveno vpliva na zadovoljstvo in lojalnost zaposlenih.
                  Razlike v sistemih nagrajevanja med podjetji odražajo raznolikost
                organizacijskih struktur in tržnih razmer, v katerih podjetja delujejo
                (Treven, 2001, str. 247–248). Za delodajalce so strategije nagrajevanja
                pomemben poslovni odločitveni proces, ki vpliva na stroške in konku-
                renčnost njihovih izdelkov ali storitev na trgu. Poleg tega odločitve, po-
                vezane z nagrajevanjem, vplivajo na sposobnost podjetja, da se kot pri-
                vlačen delodajalec pozicionira na trgu dela. Pravilno strukturiran sis-
                tem nagrajevanja lahko privabi talente in zadrži obstoječe zaposlene,
                medtem ko lahko slabo zasnovan sistem povzroči njihov odhod (Mulej,
                1986, str. 442).
                  Pohvale in priznanja, ki jih zaposleni prejmejo v obliki nagrad in na-
                predovanja, igrajo ključno vlogo pri povečanju zadovoljstva in zavze-
                tosti pri delu. Takšne oblike priznanj zadovoljujejo potrebo zaposlenih
                po potrditvi in prepoznavnosti pred drugimi, kar je pomemben moti-
                vacijski dejavnik (Lipičnik in Možina, 1993, str. 141). V mnogih podje-
                tjih so finančne nagrade omejene, zato se poudarek daje nedenarnim
                oblikam nagrajevanja, ki so pri motiviranju zaposlenih pogosto učin-
                kovitejše kot zgolj povišanje plače. Posebej močan učinek ima pohvala,
                izrečena javno, saj lahko zaposlenemu prinese občutek širše družbene
                potrditve njegove vrednosti (Denny, 1997, str. 122).
                  V podjetju Revoz so npr. razvili sistem priznavanja dosežkov zapo-
                slenih, ki podpira vrednote, zastavljene v strateškem načrtu. Vsako leto
                nagrajujejo petino zaposlenih na podlagi predhodno določenih meril,
                prav tako pa javno izrazijo zahvalo tistim, ki so podjetju zvesti več let.
                Takšno priznanje spodbuja strokovno in osebno rast zaposlenih ter
                krepi njihovo motivacijo za delo.
                  Pomembno je razumeti, da zaposleni s svojim delom želijo zadovo-
                ljiti širok spekter potreb, ne le eksistenčnih. Vse bolj poudarjene so po-


                            20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25