Page 59 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 59

Podjetniško naravnana kultura  2.3

            delovna mesta, kjer lahko svoja znanja uporabljajo za reševanje realnih
            problemov, kar dodatno prispeva k njihovemu občutku smiselnosti dela
            (Twenge, 2017). Za njihovo zadovoljstvo je ključno, da se v organizaciji
            čutijo cenjeni kot posamezniki, katerih prispevki so prepoznani in na-
            grajeni.

            2.3  Podjetniško naravnana kultura
            Uvajanje podjetniške kulture v organizacijo je proces, ki lahko traja več
            let. Tudi po vzpostavitvi želene kulture so potrebne stalne aktivnosti
            za njeno ohranjanje, saj je razvoj primerne kulture podjetja nenehen
            proces. Podjetniško usmerjena kultura spodbuja ustvarjalnost, spreje-
            manje tveganj in timsko delo, ki so ključni za izvajanje notranjepod-
            jetniških programov (Kampuš Trop, 1996, str. 156). Nasprotno je zna-
            čilna korporativna kultura usmerjena k sistemom nagrad in konserva-
            tivnemu sprejemanju odločitev, s poudarkom na zbiranju obsežnih ko-
            ličin podatkov, ki služijo kot podlaga za racionalne odločitve. Temeljne
            značilnosti korporativne kulture vključujejo strogo upoštevanje navo-
            dil, izogibanje napakam, preprečevanje razočaranj, zadržanost pri da-
            janju pobud, čakanje na navodila in omejevanje delovanja znotraj do-
            ločenega delovnega področja. Vidik notranjepodjetniške kulture pa je
            povsem drugačen in vključuje naslednja vodila (Antončič idr., 2002, 63):
              • razvijaj vizije, cilje in načrte delovanja,
              • bodi nagrajen za izpeljana dejanja,
              • predlagaj, poskusi in eksperimentiraj,
              • ustvarjaj in razvijaj ne glede na področje,
              • prevzemi odgovornost in lastništvo.
              Notranjepodjetniška kultura promovira drugačne vrednote in pra-
            vila ter se odraža v sploščeni organizacijski strukturi, kjer so poudar-
            jeni timsko delo, mreženje, mentorstvo in sponzorstvo. Delo je zasno-
            vano tako, da je zabavno, kar udeležence motivira, da vztrajajo, dokler
            naloge niso dokončane. V takšni kulturi se posameznike spodbuja k da-
            janju predlogov znotraj njihovih funkcionalnih področij, kar omogoča
            navzkrižno oplajanje idej (Antončič idr., 2002, 63). Za učinkovito de-
            lovanje v notranjepodjetniški kulturi mora podjetje to kulturo najprej
            ustrezno vzpostaviti. Ključni korak pri tem je identifikacija in vključe-
            nost vodstva, nato pa tudi drugih ravni znotraj organizacije. Dejstvo je
            (Golzen in Garner, 1992, str. 205), da formalno vzpostavljen sistem no-
            tranjega podjetništva v organizacijah redko obstaja, pogosto se razvija


                                                            59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64