Page 141 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 141

Nekdanje učiteljišče Portorož – Koper


                  Značilno za to učiteljišče je bilo individualno obravnavanje in skrbno
                  vodenje posameznega dijaka. Razredniki so bili pravi svetovalci, spod-
                  bujali in usmerjali so vsakega dijaka, posebej še pri zastojih. Na učitelj-
                  skih konferencah je bil poudarek na zahtevnosti, povezani z uvidevno-
                  stjo in razumevanjem, na človeški obravnavi vsakega brez birokratske
                  odtujenosti. V ospredju niso bili le učni uspehi, marveč vedno tudi ce-
                  lotna osebnost in njeno oblikovanje.

               Tudi Profesor 3, ki je na učiteljišču poučeval likovni pouk in ročna dela, je
             povedal, da ga je zelo veselilo delo razrednika:


                  Najbolj sem bil vesel, ko sem bil razrednik. Skušal sem jim biti oče, za-
                  radi tega mi ni bilo vseeno. Take in drugačne kolobocije, ki sem jih imel
                  z njimi, je bilo treba razčistiti. To so bila za dekleta najbolj živahna leta.
                  [...] Tesno smo bili povezani z dijaškim domom, z vzgojiteljicami smo
                  si skušali pomagati.

               Profesorici 1 in 2, ki sta na učiteljišču v 60. letih poučevali pedagoške pred-
             mete, pa sta navedli, da je bilo za odnos z dijaki značilno, da so si bili zelo
             blizu, profesorice so jim bile vedno na voljo za pogovor. Kot je povedala Pro-
             fesorica 2, je na bližino z dijaki vplival tudi skupaj preživeti čas:

                  Ker smo tudi dosti skupaj živeli, ne. Na vse ekskurzije smo šli skupaj,
                  na vse izlete skupaj, vedno. In na maturantske izlete, to smo vse skupaj
                  opravili. [...] Marsikaj so mi lahko rekli, če drugje ne, na proslavah, na
                  obletnicah ali pa na zaključnih prireditvah. [...] To je bil zelo kooperati-
                  ven odnos.

                  Veliko smo se z dijaki pogovarjali, še danes to premlevamo. So pa bile
                  narejene takrat tudi nekatere krivice. Ampak tako je bilo. [...] Mislim, da
                  sta ravno, ko sem prišla in so me angažirali za razrednika, v tistem času
                  padli dve dijakinji brez potrebe.

               Profesorica 1 je o odnosih povedala:

                  Torej, predvsem ti odnosi, moram reči zelo tovariški v pravem pomenu
                  besede, odnosi med profesorji in tudi odnosi z dijaki. [...] Neka obzir-
                  nost je bila med nami, vendar pa tudi domačnost. Moram reči, da smo
                  bili z dijaki vedno v dobrih stikih. Nekako smo se zbližali. [...] Tako meni
                  se zdieno zadoščenje,dasta tistavzgojainnačin življenjanaučiteljišču


                                                                            141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146