Page 137 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 137
Nekdanje učiteljišče Portorož – Koper
mala tema odnosov in komunikacije, ki je manj raziskano področje, zlasti z
vidika izvajalcev usposabljanja za učiteljski poklic. Glede teme odnosov in
komunikacije nas je zanimalo predvsem, kateri dokumenti so bili temu pod-
ročju namenjeni in katera sporočila so posredovali, kako na takratne odnose
gledajo profesorji, kako so zagotavljali avtoriteto pa tudi kakšni so bili odnosi
med profesorji in odnosi z dijaki.
Vključene osebe v raziskavo
V raziskavo so bili vključeni profesorji, ki so poučevali na Učiteljišču Koper. Žal
je med nami le še malo profesorjev, zato smo poskušali stopiti v stik s skoraj
vsemi. V letih 2015 in 2016 smo uspeli sodelovati z dvema profesoricama ter
dvema profesorjema, ki so na Učiteljišču Koper poučevali med letoma 1958
in 1968, v zadnjem desetletju njegovega delovanja. Najstarejša oseba je bila
stara 92 let, najmlajša 74 let.
Prva profesorica (Profesorica 1) je po nižji gimnaziji končala tolminsko uči-
teljišče, nato so jo zaposlili na manjši vaški šoli. Po enem letu je dobila dekret
za študij pedagogike in psihologije na Univerzi v Ljubljani ter ob tem štiriletni
študijski dopust. Po končanem študiju se je zaposlila na gimnaziji v Postojni.
Tam je poučevala psihologijo, filozofijo, logiko ter na vajenski šoli nekaj pred-
metov družbeno-ekonomske vzgoje in slovenščino. Leta 1963 jo je ravnatelj
povabil na koprsko učiteljišče, kjer je prevzela pedagoško skupino predme-
tov. Na Učiteljišču Koper je od leta 1963 do leta 1965 poučevala občo psiho-
logijo, pedagoško psihologijo in mladinsko psihologijo, kasneje pedagoško
didaktiko, zgodovino pedagogike in metodiko učnih predmetov.
Druga profesorica (Profesorica 2) je končala učiteljišče v Novem mestu. Po
zaključku na učiteljišču je študij nadaljevala na Filozofski fakulteti v Ljubljani,
kjer je študirala pedagogiko in psihologijo. Na Učiteljišču Koper je od leta
1963 do leta 1965 poučevala psihologijo, občo pedagogiko, didaktiko in di-
daktike učnih predmetov.
V raziskavi je sodeloval tudi profesor (Profesor 3), ki je že leta 1943 postal va-
ški učitelj. Po končani vojni je obiskoval oficirski tečaj. Ker ni želel nadaljevati
vojaške kariere, se je udeležil tečaja za učitelje pripravnike v Kranju. Po opra-
vljenem tečaju je opravljal delo učitelja v različnih vaških šolah v slovenski
Istri, dokler ni dobil izrednega študijskega dopusta za študij likovne vzgoje
na Pedagoški akademiji v Ljubljani. Na Učiteljišču Koper je od leta 1953 do
leta 1966 poučeval risanje, ročna dela in avdiovizualna sredstva.
Sodeloval je tudi profesor (Profesor 4), ki je v Ljubljani končal klasično gi-
mnazijo. Študij je nadaljeval na Univerzi v Ljubljani, kjer je diplomiral iz sla-
vistike. Na učiteljišče v Kopru ga je povabil ravnatelj, ker so prejšnjega pro-
fesorja slovenskega jezika premestili zaradi njegovih objav v reviji Bori. Na
137