Page 142 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 142

Mirjana Kontestabile Rovis in Majda Cencič


                       imeli veliko pozitivnega. Bolj kot danes na univerzi, ko se študentje ne
                       povežejo med seboj in so indiferentni drug do drugega.


                    Tudi Profesor 4 je poudaril, da so bili odnosi zelo prijetni, brez večjih kon-
                  fliktov. Ker je poučeval tudi na koprski gimnaziji, je občutil razliko pri pouče-
                  vanju dijakov učiteljišča in gimnazije. Povedal je, da je bilo z dijaki učiteljišča
                  prijetneje delati, saj so bili vestnejši in spoštljivejši. Menil je, da so med šo-
                  lanjem na oblikovanje njihovega vedenja vplivali psihologija, pedagogika in
                  strokovni predmeti. Povzemamo, da so intervjuvanci izpostavili npr. domač-
                  nost, sproščenost, prisrčnost, tovarištvo, obzirnost pa tudi povezanost.
                    In kako so profesorji vzpostavljali avtoriteto?

                  Avtoriteta profesorjev Učiteljišča Koper

                  Odnos med profesorji in dijaki je izhajal tudi iz avtoritete, na katero je vpli-
                  valo več dejavnikov. Za takratne politične okoliščine in državni režim z repre-
                  sivnimi organi je bila značilna avtoritarnost.Kot smo navedli, so na učiteljišču
                  veljale stroge zahteve glede vedenja, gibanja in znanja, niso pa posebej raz-
                  pravljali o avtoriteti.
                    Profesor 4 je povedal, da svoje avtoritete ni gradil načrtno, predpostavil je,
                  da je izhajala iz samega dela. Poleg tega je navedel, da je bilo v tistih časih
                  zanj doseganje avtoritete lažje:


                       Tisti čas je bila šola zelo zahtevna, stroga, ni bilo popuščanja. Podarje-
                       nih ocen ni bilo, nobenih izgovorov, da bi se odlagalo preverjanje. [...]
                       Strogost je tudi vplivala, da smo profesorji imeli svoj ugled, in spošto-
                       vali so nas.


                    Profesorica 1 je povedala podobno, namreč da so dijaki imeli zelo spoštljiv
                  odnos do profesorjev. Avtoriteti se ni veliko posvečala, ker ni bilo treba, saj
                  so bili dijaki po njenem mnenju zelo disciplinirani. Kot profesorica je pazila,
                  da ni bila žaljiva, da med dijaki ni delala razlik, da ni bila krivična. Trudila se je
                  vzdržati slabe volje in nepremišljenega govorjenja.
                    Iz konferenčnih zapisnikov konec 50. let in v začetku 60. let lahko razbe-
                  remo,dasejeodnos dijakovdoavtoritete in profesorjev pričel spreminjati.
                  Kljub strogemu disciplinskemu redu so obstajali in se postopoma celo ši-
                  rili disciplinski prekrški ter njihovo sankcioniranje. Svet za šolstvo je v šol-
                  skem letu 1959/1960 učiteljiščem priporočil, da v zadnjem letniku nekaj ur
                  namenijo mladinskemu prestopništvu. Na koprskem učiteljišču je predaval


                  142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147