Page 144 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 144

Mirjana Kontestabile Rovis in Majda Cencič


                    Povzemamo, da so profesorji dijake sprejemali in jih poskušali razumeti,
                  kar Rogers (1995) navaja kot eno bistvenih značilnosti poučevanja.
                    Odnosi in komunikacija so temeljili na disciplinskem redu ter avtoriteti, ki
                  so jo imeli profesorji, čeprav je niso gradili načrtno, ampak je bila odsev te-
                  danjega časa in družbeno-političnih razmer.


                  Odnosi med profesorji
                  Glede odnosov med profesorji je Profesorica 1 povedala, da so bili na kopr-
                  skemučiteljišču»zelo človeški«.Obzaposlitvi so ji starejši profesorji pomagali
                  z nasveti, predvsem pri vzgojni problematiki. Med glavnim odmorom so se
                  družili v zbornici. Med profesorji je vladalo prijetno in sproščeno vzdušje. O
                  odnosih na učiteljišču je izpostavila:


                       Te novosti, ki so zdaj, meni, ki sem navajena starega načina poučevanja,
                       starih odnosov, mi niso všeč. Prvič se niti dijaki ne navežejo med seboj,
                       ustvarijo nekega kolektiva, nekega tovarištva, neke trajne navezanosti
                       in prijateljstva in tudi profesorji ne. Medtem ko takrat smo bili, bi rekla,
                       vsi povezani v tistem majhnem prostoru, brez nobenega luksuza, ne.
                       Smo vendarle nekako skupaj preživeli, se pogovorili, saj pravim, tako
                       osebne stvari, kakor tudi o problemih z dijaki, šolske zadeve in sproti
                       nekako reševali.

                    Kot razberemo, na Učiteljišču Koper ni bilo treba razpravljati o skupinskem
                  ali timskem delu profesorjev, graditvi tima (»team buildingu«), pomoči ali so-
                  delovanju med profesorji, ker so to udejanjali pri svojem delu. Povzemamo,
                  da so bili takšni, kot so bili odnosi med profesorji, tudi odnosi med profesorji
                  in dijaki ter da so profesorji svoje delo in odnose prenašali tudi na pedagoško
                  delo z dijaki.

                  Sklepne ugotovitve
                  Predstavili smo, da ima Koper dolgo tradicijo izobraževanja za učiteljski po-
                  klic v slovenskem jeziku, ki sega v leto 1875. Za pripravo na učiteljski poklic
                  so bila organizirana štiriletna učiteljišča, ki so bila ločena po spolu. Koper je v
                  tistem času dobil moško učiteljišče, saj so moška učiteljišča prevladovala. Kot
                  posebnost smo navedli, da je bilo moško učiteljišče v Kopru namenjeno trem
                  narodnostim: Slovencem, Hrvatom in Italijanom. Poleg uradnega nemškega
                  jezika so posamezni oddelki pri nekaterih učnih predmetih uporabljali tudi
                  materni jezik, da bi dijake čim bolje pripravili za pouk v slovenskih, hrvaških
                  in italijanskih osnovnih šolah. Ker pa je še vedno prevladoval nemški jezik,


                  144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149