Page 147 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 147
Nekdanje učiteljišče Portorož – Koper
Hasl, M. 2013. Moje zgodbe. Koper: Libris.
Kontestabile Rovis, M., in M. Cencič. 2018. »Učiteljišče Portorož – Koper od usta-
novitve leta 1947 do ukinitve leta 1968.« Kronika: časopis za slovensko kra-
jevno zgodovino 66 (1): 113–126.
Košir, K. 2017. Pedagoška psihologija za učitelje: izbrane teme. Maribor: Univerzi-
tetna založba Univerze v Mariboru.
Krmac, N., in M. Cencič. 2023. Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave
podatkov do predstavitve ugotovitev. Koper: ZaložbaUniverzenaPrimor-
skem.
Maček, J. 2011. »Partijska prosvetna politika 1945–1955 na primeru šolstva v Ma-
riboru in okolici.« Magistrska naloga, Univerza v Mariboru.
Ministrstvo za bogočastje in nauk. 1906. Državni zakon o ljudskih šolah z naj-
važnejšimi izvršitvenimi predpisi. Dunaj: V cesarski kraljevi založbi šolskih
knjig.
Rogers,C. R.1995. On Becoming a Person: A Therapist’s View of Psychotherapy.
Boston, MA: Houghton Mifflin.
Šavli, A. 2017. Vrsta skozi čas. Koper: Pokrajinski arhiv Koper.
Valentinčič, J. 1997. »Iz spominov šolskega nadzornika.« V Pričevanja: prvo po-
vojno desetletje slovenske šole v Istri; učiteljski zbornik 1997, uredil S. Fatur,
273–276. Koper: Uredniški odbor.
Vilhar, S. 1976. Slovensko učiteljišče v Kopru: 1875–1909. Koper: Lipa.
Vogrinc, J. 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana:
Pedagoška fakulteta.
Watzlawick,P., J. Beavin BavelasinD.D. Jackson.2011. Pragmatics of Human
Communication. New York: Norton.
Arhivski viri
PAK KP: Pokrajinski arhiv Koper.
PANG: Pokrajinski arhiv Nova Gorica.
The Former Portorož – Koper Teacher Training College
The opening of the Slovenian section of the four-year male teacher training
college under the Austro-Hungarian Empire in 1875 is considered to be the be-
ginning of the training of Slovenian primary school teachers in Koper. During
the Italian rule (1923–1943), training for the teaching profession in the Slove-
nian language ceased. It was resumed in the Slovenian language and under a
different ideology in 1947 in Portorož, where a branch of the Tolmin Teacher
Training College was opened. In 1953, the college was moved to Koper, where
future teachers were trained until the end of the 1967/1968 school year. Histor-
ical data from available archival collections on relations and communicationat
the college were supplemented by published accounts of training participants
147