Page 149 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 149
Vloga Vide Medved Udovič pri razvoju
didaktike književnosti
Barbara Zorman Irina Lešnik Jeras
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
barbara.zorman@upr.si irina.lesnik@upr.si
Vladka Tucovič Sturman
Univerza na Primorskem
vladka.tucovic@upr.si
Prispevek analizira temeljne sestavine in značilnosti znanstvenega opusa Vide
Medved Udovič ter slednjega umešča tako v kontekst razvoja slovenske di-
daktike književnosti kot tudi delovanja Pedagoške fakultete Univerze na Pri-
morskem. Vida Medved Udovič je z združevanjem pedagoških in raziskovalnih
spoznanj ključno prispevala k razvoju komunikacijske didaktike književnosti,
predvsem na področju učenčevega ustvarjalnega prispevka k šolski obravnavi
besedila. Izvirni prispevek avtorice k prenovi pouka slovenščine je najočitnejši
pri kreativni didaktični uporabi slovstvene folklore, dramskih besedil in gleda-
liške vzgoje. Izhajajoč iz metodologije recepcijske estetike je v svojih raziska-
vah najbolj poglobljeno raziskovala procese branja z razčlenjevanjem in krea-
tivno poustvarjanje doživetega literarnega oz. umetniškega dela. Pri analizi in
raziskavi didaktičnega modela je izhajala iz besedila, ki pa ga je nadgrajevala
z govorjeno besedo (slovstvena folklora), zvokom (radijska igra), večkodnim
izrazom telesa v prostoru (gledališče) in likovnostjo (slikanica, kolaž). Načelo
aktivne vloge učenca v soustvarjanju spoznanja pomena umetniških del je ob
znanstvenih objavah razširjala tudi v številnih didaktičnih publikacijah, pred-
vsem berilih.
Ključne besede: Vida Medved Udovič, didaktika književnosti, žanri slovstvene
folklore, literarna recepcija, gledališka pedagogika
Uvod
Namen prispevka je predstaviti sinergijo pedagoških in znanstvenih prizade-
vanj, s katerimi je Vida Medved Udovič prispevala k oblikovanju slovenskega
modela komunikacijske didaktike književnosti. Ob opisu glavnih poudarkov
njenih ključnih publikacij skuša prispevek umeščati delo Vide Medved Udo-
vič v tradicijo razvoja slovenske didaktike književnosti in opozoriti na njeno
izjemno predanost mentorskemu delu.
Vida Medved Udovič je po študiju na Oddelku za slavistiko na Filozofski
fakulteti Univerze v Ljubljani, ki ga je zaključila z diplomskim delom »Ana-
liza historije Rudija Šeliga Kdor skak, tisti hlap« (1972), kot profesorica sloven-
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.149-166