Page 149 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 149

Vloga Vide Medved Udovič pri razvoju

                  didaktike književnosti


                  Barbara Zorman                 Irina Lešnik Jeras
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  barbara.zorman@upr.si          irina.lesnik@upr.si

                  Vladka Tucovič Sturman
                  Univerza na Primorskem
                  vladka.tucovic@upr.si

                  Prispevek analizira temeljne sestavine in značilnosti znanstvenega opusa Vide
                  Medved Udovič ter slednjega umešča tako v kontekst razvoja slovenske di-
                  daktike književnosti kot tudi delovanja Pedagoške fakultete Univerze na Pri-
                  morskem. Vida Medved Udovič je z združevanjem pedagoških in raziskovalnih
                  spoznanj ključno prispevala k razvoju komunikacijske didaktike književnosti,
                  predvsem na področju učenčevega ustvarjalnega prispevka k šolski obravnavi
                  besedila. Izvirni prispevek avtorice k prenovi pouka slovenščine je najočitnejši
                  pri kreativni didaktični uporabi slovstvene folklore, dramskih besedil in gleda-
                  liške vzgoje. Izhajajoč iz metodologije recepcijske estetike je v svojih raziska-
                  vah najbolj poglobljeno raziskovala procese branja z razčlenjevanjem in krea-
                  tivno poustvarjanje doživetega literarnega oz. umetniškega dela. Pri analizi in
                  raziskavi didaktičnega modela je izhajala iz besedila, ki pa ga je nadgrajevala
                  z govorjeno besedo (slovstvena folklora), zvokom (radijska igra), večkodnim
                  izrazom telesa v prostoru (gledališče) in likovnostjo (slikanica, kolaž). Načelo
                  aktivne vloge učenca v soustvarjanju spoznanja pomena umetniških del je ob
                  znanstvenih objavah razširjala tudi v številnih didaktičnih publikacijah, pred-
                  vsem berilih.
                  Ključne besede: Vida Medved Udovič, didaktika književnosti, žanri slovstvene
                  folklore, literarna recepcija, gledališka pedagogika

             Uvod
             Namen prispevka je predstaviti sinergijo pedagoških in znanstvenih prizade-
             vanj, s katerimi je Vida Medved Udovič prispevala k oblikovanju slovenskega
             modela komunikacijske didaktike književnosti. Ob opisu glavnih poudarkov
             njenih ključnih publikacij skuša prispevek umeščati delo Vide Medved Udo-
             vič v tradicijo razvoja slovenske didaktike književnosti in opozoriti na njeno
             izjemno predanost mentorskemu delu.
               Vida Medved Udovič je po študiju na Oddelku za slavistiko na Filozofski
             fakulteti Univerze v Ljubljani, ki ga je zaključila z diplomskim delom »Ana-
             liza historije Rudija Šeliga Kdor skak, tisti hlap« (1972), kot profesorica sloven-


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.149-166
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154