Page 169 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 169

Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših


             šolah, zadnja leta pa narašča tudi število raziskav na področju uporabe AR v
             osnovnih šolahinvrtcih.
               Tehnologija AR lahko v realnem času prikaže virtualne predmete v 2D- in
             3D-tehniki (Hidayat, Sukmawarti in Suwanto 2021, 2). Z AR se znanstveniki
             ukvarjajo že dve desetletji (Chen, Liu idr. 2017, 13).
               Z novimi tehnologijami AR in navidezne resničnosti (angl. virtual reality –
             VR) je učni proces v današnjih učilnicah veliko učinkovitejši in bolj motivacij-
             ski. Razlika med AR in VR je v uporabnikovi izkušnji, saj se pri VR uporabnik
             popolnoma potopi v navidezni svet, ki je računalniško ustvarjen, pri AR pa
             digitalne vsebine dodamo v resnični svet z uporabo aplikacij. Z uvajanjem
             virtualnih vsebin v realni svet učne metode postanejo privlačne in zabavne
             za učence med izvajanjem dejavnosti (Afnan idr. 2021, 1). Anfan idr. (2021, 1)
             navajajo, da je s tehnikami AR obogaten učni proces v primerjavi s tradicio-
             nalnimi metodami enostaven in zabaven, a kljub temu pri takšnem procesu
             manjkata osredotočeno učenje in interaktivnost med izobraževalnimi vsebi-
             nami.

             Metodologija
             Pri raziskovanju bomo za obrazložitev uporabe tehnologije AR v predšol-
             skem obdobju in pri razrednem pouku uporabili deskriptivno raziskovalno
             metodo, z analitično raziskovalno metodo bomo preučili prednosti in ome-
             jitve uporabe tehnologije AR ter s sintetično metodo podali strnjen povze-
             tek ključnih ugotovitev. V procesu raziskovanja bomo uporabili novejše pri-
             marne in sekundarne tuje vire.


             Obogatena resničnost v predšolskem obdobju
             Kljub zanimanju raziskovalcev za načine uporabe tehnologije AR v šolah in
             tudi vvrtcih ševedno ni znanstvenegapristopak uporabi orodijAR vpredšol-
             skem obdobju, kjer je bilo opravljenih tudi najmanj raziskav (Masmuzidin in
             Aziz 2018, 47). Kljub temu se izobraževanje predšolskih otrok z uporabo teh-
             nologije povečuje. Aplikacije AR pritegnejo pozornost otrok v tem obdobju
             inizboljšajonjihovoosredotočenost(Hassan,RahiminShin2021,554).Aplika-
             cije AR poskrbijo za vključenost različnih otrokovih čutil z ustrezno kombina-
             cijo zvoka, slike in dotika kot močnim motivacijskim orodjem (Cascales idr.
             2012, 114). S temi lastnostmi uporaba tehnologije AR v izobraževanju spod-
             buja čutila majhnih otrok, vzbuja njihovo radovednost, pritegne njihovo po-
             zornost in jih vodi k raziskovanju (Chen, Zhou idr. 2017, 114).
               Antonia Cascales, Pérez-López in Contero (2013, 426) so v svoji raziskavi
             ugotovili, da uporaba AR pri predšolskih otrocih pozitivno vpliva na raven


                                                                            169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174