Page 169 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 169
Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših
šolah, zadnja leta pa narašča tudi število raziskav na področju uporabe AR v
osnovnih šolahinvrtcih.
Tehnologija AR lahko v realnem času prikaže virtualne predmete v 2D- in
3D-tehniki (Hidayat, Sukmawarti in Suwanto 2021, 2). Z AR se znanstveniki
ukvarjajo že dve desetletji (Chen, Liu idr. 2017, 13).
Z novimi tehnologijami AR in navidezne resničnosti (angl. virtual reality –
VR) je učni proces v današnjih učilnicah veliko učinkovitejši in bolj motivacij-
ski. Razlika med AR in VR je v uporabnikovi izkušnji, saj se pri VR uporabnik
popolnoma potopi v navidezni svet, ki je računalniško ustvarjen, pri AR pa
digitalne vsebine dodamo v resnični svet z uporabo aplikacij. Z uvajanjem
virtualnih vsebin v realni svet učne metode postanejo privlačne in zabavne
za učence med izvajanjem dejavnosti (Afnan idr. 2021, 1). Anfan idr. (2021, 1)
navajajo, da je s tehnikami AR obogaten učni proces v primerjavi s tradicio-
nalnimi metodami enostaven in zabaven, a kljub temu pri takšnem procesu
manjkata osredotočeno učenje in interaktivnost med izobraževalnimi vsebi-
nami.
Metodologija
Pri raziskovanju bomo za obrazložitev uporabe tehnologije AR v predšol-
skem obdobju in pri razrednem pouku uporabili deskriptivno raziskovalno
metodo, z analitično raziskovalno metodo bomo preučili prednosti in ome-
jitve uporabe tehnologije AR ter s sintetično metodo podali strnjen povze-
tek ključnih ugotovitev. V procesu raziskovanja bomo uporabili novejše pri-
marne in sekundarne tuje vire.
Obogatena resničnost v predšolskem obdobju
Kljub zanimanju raziskovalcev za načine uporabe tehnologije AR v šolah in
tudi vvrtcih ševedno ni znanstvenegapristopak uporabi orodijAR vpredšol-
skem obdobju, kjer je bilo opravljenih tudi najmanj raziskav (Masmuzidin in
Aziz 2018, 47). Kljub temu se izobraževanje predšolskih otrok z uporabo teh-
nologije povečuje. Aplikacije AR pritegnejo pozornost otrok v tem obdobju
inizboljšajonjihovoosredotočenost(Hassan,RahiminShin2021,554).Aplika-
cije AR poskrbijo za vključenost različnih otrokovih čutil z ustrezno kombina-
cijo zvoka, slike in dotika kot močnim motivacijskim orodjem (Cascales idr.
2012, 114). S temi lastnostmi uporaba tehnologije AR v izobraževanju spod-
buja čutila majhnih otrok, vzbuja njihovo radovednost, pritegne njihovo po-
zornost in jih vodi k raziskovanju (Chen, Zhou idr. 2017, 114).
Antonia Cascales, Pérez-López in Contero (2013, 426) so v svoji raziskavi
ugotovili, da uporaba AR pri predšolskih otrocih pozitivno vpliva na raven
169