Page 194 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 194
Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar
Ugotovili smo, da poleg iskanja ravnotežja med poklicnim in zasebnim vi-
soki cilji izhajajo predvsem iz njihove intelektualne radovednosti, ustvarjal-
nosti ter potrebe po izzivih. Njihovi cilji so raznoliki, vendar pogosto vklju-
čujejo elemente, kot so osebna in profesionalna rast, stalno učenje in razvoj
(70), prispevanje k znanosti, raziskavam in družbi (40), ustvarjalnost in
različni inovativni, umetniški dosežki (40), družbena pravičnost in dejav-
nost, mentorstvo in izobraževanje drugih.
Področja, ki jih osrečujejo, se nanašajo predvsem na družinsko in partner-
sko življenje, npr.:
– »igra z otroki ter njihov smeh, potovanja in raziskovanja, v razvijanju
občutka domačnosti kjerkoli, kadarkoli«;
– »v druženju s partnerjem in otroki, družino, prijatelji«;
– »poslušanje glasbe in sproščanje«;
–»šport«;
– polovica respondentov je omenila, da je »najraje v samoti«;
– »v naravi, ob meditaciji, izvajanju joge ali sprehodih«;
– »igranje instrumenta; pisanje zgodb, dnevnika, pesmi; reševanje misel-
nih nalog in ugank; učenje jezikov, branje o psihologiji, igranje intelek-
tualno zahtevnih in ustvarjalnih družabnih iger, potovanje in spozna-
vanje novih kultur«.
Med hobiji pa nadarjeni respondenti navajajo predvsem naslednje:
– »pisanje sonetov«;
–»rodoslovje«;
–»računalništvo«;
– »kuhanje in peka«;
– »različni športi (smučanje, plavanje, tek, joga, hribolazenje, kolesarje-
nje, jahanje)«;
– »branje; igranje instrumenta (kitara, pihalni orkester)«;
– »oblikovanje z glino, risanje, ročne spretnosti«;
– »izdelovanje didaktičnih materialov za otroke«;
–»vrtnarjenje«;
– »šivanje in kvačkanje«.
Konceptualni pristopi k »subjektivnemu blagostanju« so torej prav tako
različni kot pristopi k nadarjenosti, saj gre za večdimenzionalen konstrukt.
Hatice Odacı in Cikrikci (2019) z raziskavo izpostavita, da obstaja močna pove-
zava med zadovoljstvom z življenjem in posameznikovo stopnjo inteligence.
194