Page 190 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 190

Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar


                  stra,Barelds, Groothofidr.2012).Podrugi strani pa je bilo ugotovljeno, da je
                  introvertnost pozitivno povezana s tipičnim intelektualnim angažiranjem, z
                  domensko specifičnim znanjem in s kristalizirano inteligenco ter z akadem-
                  skimi in poklicnimi dosežki odraslih. Introvertirani ljudje po navadi svojo ra-
                  ven znanja v specializiranih disciplinah dvignejo v večji meri kot ljudje z dru-
                  gačnimi osebnostnimi lastnostmi in stališči (Dijkstra, Barelds, Groothof idr.
                  2012). Nadarjeni posamezniki lahko svoje sposobnosti razvijajo tako, da po-
                  rabijo več časa za branje, razmišljanje in razvoj lastnega intelektualnega po-
                  tenciala,namestodabisevključilivdružbeneodnose.Izoliranživljenjskislog,
                  povezan z vestnostjo in s perfekcionizmom, lahko napoveduje boljše aka-
                  demske in delovne rezultate odraslih nadarjenih (Schmidt 2009).


                  Kariera in značilnosti na delovnem področju
                  Ne glede na predhodno pridobljeno izobrazbo respondenti opravljajo na-
                  slednje poklice: visokošolski učitelj (30); profesor (40); direktor podjetja;
                  razvijalec programske opreme; psihoterapevt; produktivni vodja; raziskova-
                  lec; svetovalec; študent; vzgojitelj; gospodinja.
                    Na vprašanje, kaj vas na delovnem mestu najbolj odvrača od dela, so od-
                  govarjali:

                     – »zadolžitve brez izziva« (30);
                     – »nezanimivo delo« (30);
                     – »nič mi ni všeč« (20);
                     – »monotonost, in da nekdo ne bo razumel mojega dela tako, kot jaz ra-
                       zumem, ali pa to, da se v službi ljudje ne potrudijo toliko, kot se sam, in
                       mi to gre na živce«;
                     – »strah me je, da ne bo narejeno po pričakovanjih«;
                     – »ljudje, s katerimi delam, neorganiziranost«;
                     – »samobojkotiranje«;
                     – »apatični in sebični ljudje, ki ne znajo sodelovati v timu, monotono
                       delo«;
                     – »ukvarjanje z nepotrebnimi stvarmi«;
                     – »toksično okolje, nerazumevanje, prisila«;
                     – »velika količina nepotrebnega dela«;
                     – »nemotiviranost«;
                     – »konfliktne situacije«;
                     – »pomanjkanje časa; rutinska in administrativna opravila«;
                     – »nepošteni ljudje, ljudje, ki niso pripravljeni na spremembe, in delo z
                       ljudmi, ki delajo po liniji najmanjšega odpora«;


                  190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195