Page 196 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 196

Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar


                  pešnost znotraj določenega področja talenta, ne pa nujno kot produkt tega
                  talenta. Vsi nadarjeni odrasli si ne prizadevajo doseči eminence s t.i. »da-
                  rovi«, prav tako nimajo vedno priložnosti za to. V prihodnjih raziskavah bi bilo
                  trebanadarjenost in eminentnost odraslih preučiti kot neodvisnakonstrukta.
                  Raziskave o eminenci in nadarjenosti v odrasli dobi lahko raziskovalcem in
                  pedagogom pomagajo, da bolje razumejo izkušnje nadarjenih in pomagajo
                  oblikovati ustrezno pedagoško ter družbeno okolje, ki bo optimalno spod-
                  bujajo otrokove potenciale, da bodo nekoč postali ugledni odrasli. Glede na
                  raziskavo bi morali razmisliti o razumevanju in razvoju nadarjenih študen-
                  tov, ki so ključnega pomena za razvoj družbe in napredka na različnih pod-
                  ročjih. Posedujejo namreč izjemne intelektualne sposobnosti in inovativno
                  razmišljanje ter potencial za izjemne dosežke na različnih področjih. Z njiho-
                  vim razvojem in podporo lahko prispevamo k napredku družbe ter reševanju
                  globalnih izzivov. In nenazadnje, s takšnim odnosom in delom pomembno
                  spodbujamo celotno akademsko skupnost k visokim standardom, ambici-
                  jam ter akademski odličnosti.

                       Literatura
                       Antshel, K. M., S. V. Faraone, K. Maglione, A. Doyle, R. Fried, L. Seidman in J.
                          Biederman. 2009. »Is Adult Attention Deficit Hyperactivity Disorder a Valid
                          Diagnosis in the Presence of High IQ?« Psychological Medicine 39 (8): 1325–
                          1335.
                       Batty, G. D., M.J.Shipley,C.R.Gale, L. H. Mortensen inI.J.Deary. 2008. »Does
                          IQ Predict Total and Cardiovascular Disease Mortality as Strongly as Other
                          Risk Factors? Comparison of Effect Estimates Using the Vietnam Experi-
                          ence Study.« Heart 94 (12): 1541–1544.
                       Bell, L. A. 1990. »The Gifted Woman as Imposter.« Advanced Development Jour-
                          nal 2:55–64.
                       Benbow, C. P., D. Lubinski, D. L. Shea in H. Eftekhari-Sanjani. 2000. »Sex Diffe-
                          rences in Mathematical Reasoning Ability at Age 13: Their Status 20 Years
                          Later.« Psychology Science 11 (6): 474–480.
                       Bloom,B.1985. Developing Talent in Young People. New York: Ballantine.
                       Corten, F., N. Nauta in S. Ronner. 2006. »Highly Intelligent and Gifted Emplo-
                          yees: Key to Innovation?« Predstavljeno na International HRD Conference
                          2006: The Learning for Sustainable Development, Amsterdam, 11. okto-
                          ber. http://ze-brain.com/wp/wp-content/uploads/2015/05/HRD-congres-
                          Paper-2006-Definitief-ENG.pdf
                       Deary, I. J., L. J. Whalley, H. Lemmon, J. R. Crawford in J. M. Starr. 2000. »The
                          Stability of Individual Differences in Mental Ability from Childhood to Old
                          Age: Follow-up of the 1932 Scottish Mental Survey.« Intelligence 28 (1): 49–
                          55.


                  196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201