Page 196 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 196
Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar
pešnost znotraj določenega področja talenta, ne pa nujno kot produkt tega
talenta. Vsi nadarjeni odrasli si ne prizadevajo doseči eminence s t.i. »da-
rovi«, prav tako nimajo vedno priložnosti za to. V prihodnjih raziskavah bi bilo
trebanadarjenost in eminentnost odraslih preučiti kot neodvisnakonstrukta.
Raziskave o eminenci in nadarjenosti v odrasli dobi lahko raziskovalcem in
pedagogom pomagajo, da bolje razumejo izkušnje nadarjenih in pomagajo
oblikovati ustrezno pedagoško ter družbeno okolje, ki bo optimalno spod-
bujajo otrokove potenciale, da bodo nekoč postali ugledni odrasli. Glede na
raziskavo bi morali razmisliti o razumevanju in razvoju nadarjenih študen-
tov, ki so ključnega pomena za razvoj družbe in napredka na različnih pod-
ročjih. Posedujejo namreč izjemne intelektualne sposobnosti in inovativno
razmišljanje ter potencial za izjemne dosežke na različnih področjih. Z njiho-
vim razvojem in podporo lahko prispevamo k napredku družbe ter reševanju
globalnih izzivov. In nenazadnje, s takšnim odnosom in delom pomembno
spodbujamo celotno akademsko skupnost k visokim standardom, ambici-
jam ter akademski odličnosti.
Literatura
Antshel, K. M., S. V. Faraone, K. Maglione, A. Doyle, R. Fried, L. Seidman in J.
Biederman. 2009. »Is Adult Attention Deficit Hyperactivity Disorder a Valid
Diagnosis in the Presence of High IQ?« Psychological Medicine 39 (8): 1325–
1335.
Batty, G. D., M.J.Shipley,C.R.Gale, L. H. Mortensen inI.J.Deary. 2008. »Does
IQ Predict Total and Cardiovascular Disease Mortality as Strongly as Other
Risk Factors? Comparison of Effect Estimates Using the Vietnam Experi-
ence Study.« Heart 94 (12): 1541–1544.
Bell, L. A. 1990. »The Gifted Woman as Imposter.« Advanced Development Jour-
nal 2:55–64.
Benbow, C. P., D. Lubinski, D. L. Shea in H. Eftekhari-Sanjani. 2000. »Sex Diffe-
rences in Mathematical Reasoning Ability at Age 13: Their Status 20 Years
Later.« Psychology Science 11 (6): 474–480.
Bloom,B.1985. Developing Talent in Young People. New York: Ballantine.
Corten, F., N. Nauta in S. Ronner. 2006. »Highly Intelligent and Gifted Emplo-
yees: Key to Innovation?« Predstavljeno na International HRD Conference
2006: The Learning for Sustainable Development, Amsterdam, 11. okto-
ber. http://ze-brain.com/wp/wp-content/uploads/2015/05/HRD-congres-
Paper-2006-Definitief-ENG.pdf
Deary, I. J., L. J. Whalley, H. Lemmon, J. R. Crawford in J. M. Starr. 2000. »The
Stability of Individual Differences in Mental Ability from Childhood to Old
Age: Follow-up of the 1932 Scottish Mental Survey.« Intelligence 28 (1): 49–
55.
196