Page 191 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 191

Razumevanje in podpora nadarjenim odraslim


                – »občutek nesposobnosti, perfekcionizem, anksioznost in panični na-
                  padi, konstantna želja po nečem novem in po gibanju, kombinacija hi-
                  perfokusa in pomanjkanja koncentracije«;
                – »slabi odnosi na delovnem mestu«;
                – »neiskrenost in dvoličnost ljudi, s katerimi delam, sodelujem«;
                – »preveč idej«;
                – »nepospravljeno delovno okolje in nered na mizi, pri mizi in pod mizo«.

               Med pozitivnimi vidiki na delovnem mestu pa najpogosteje izpostavljajo
             naslednje:

                – »všeč mi je biti v kontaktu z učenci, se z njimi pogovarjati, imeti pristne
                  odnose z njimi in graditi medčloveške odnose«;
                – »raziskovanje, akademska diplomacija«;
                – »raziskovanje novega, ustvarjanje«;
                – »delo z ljudmi, pomoč ljudem, delo z otroki in mladimi«;
                – »v komunikaciji s podobno mislečimi«;
                – »v kompleksnih problemih«;
                – »da lahko izrazim svoje potenciale in zadostim svoji radovednosti«;
                – »samostojnost pri delu«;
                – »v strokovnih izzivih«;
                – »ko sem lahko ustvarjalna, imam prosto pot«;
                – »v službi nisem še nikoli zares uživala. Zdi se mi, da mi vedno nekaj
                  manjka«;
                – »najbližje zadovoljstvu sem, ko moram opravljati zahtevnejše intelek-
                  tualno delo«.

               Večina respondentov navaja, da občutijo znatno razliko v hitrosti razmišlja-
             nja v primerjavi s svojimi kolegi. Počutijo se, kot da bi jih drugi upočasnili ali
             pa ne razumejo njihovih konceptov in idej.
               Tudi raziskave potrjujejo, da nadarjeni odrasli včasih ne morejo ustrezno
             delovati na delovnem mestu (Nauta in Corten 2002; Corten, Nauta in Ronner
             2006; Nauta in Ronner 2008; 2013). Njihova visoka inteligenca lahko povzroči
             disfunkcijo pri prilagajanju delovnim razmeram, kar včasih vodi do odsotno-
             sti in nezadovoljstva z delom oz. »intelektualnega odklopa«, ki je lahko razlog
             za številne frustracije na delovnem mestu. Longitudinalne raziskave kažejo,
             da nadarjenost ni zagotovilo za delovni uspeh niti se samodejno ne prevede
             v zadovoljujoče in produktivno delovno življenje (Freeman 2010). Veliko na-
             darjenih odraslih se v karieri bori, ker jih ovirajo neprimerna služba, napete


                                                                            191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196