Page 192 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 192
Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar
interakcije z nadrejenimi in s sodelavci in/ali neprilagojene osebnostne la-
stnosti (Jacobsen 2000; Freeman 2010). Zaradi teh ovir lahko na delovnem
mestu postanejo »neuravnoteženi« in neproduktivni (Corten, Nauta in Ron-
ner 2006).
Ugotavljamo torej, da večina nadarjenih resnično ne mara ponavljajočih
se nalog, uživa v sodelovanju z vrstniki z enako »stopnjo razmišljanja«, a pri
svojem delu potrebuje tudi avtonomijo. Na dodatno vprašanje, kakšen je ob-
čutek pri ukvarjanju z intelektualnimi izzivi in s problemskimi situacijami, so
udeleženci v večini odgovorili, da se počutijo »evforično, zelo motivirano in
radovedno, prepoznani, kot da oživijo vsi čuti«. Poleg tega navajajo, da se
počutijo »zelo motivirani, ko lahko sodelujejo z drugimi nadarjenimi ljudmi«
(80 respondentov).
Nadarjeni posamezniki izstopajo zaradi izrazitega znanja in kognitivnih
sposobnosti. Mislijo hitreje kot njihovi kolegi in so sposobni »predelati« ve-
like količine novih informacij v relativno kratkem času. So zelo radovedni in
jih zanima širok nabor tem, ki jih zelo poglobljeno obvladajo. Tudi zaradi
svojega izrazitega divergentnega razmišljanja so nadarjeni posamezniki spo-
sobni enostavno povezati informacije iz različnih virov in odkriti povezave
med na videz nepovezanimi idejami. Zaradi svojih posebnih prednosti in
potreb nadarjeni posamezniki še posebej dobro uspevajo v inovativnih ter
ustvarjalnih okoljih. Enake pozitivne učinke opazimo pri nadarjenih otrocih,
ko jimponudimo obogateno učno okolje(Corten,Nautain Ronner2006;Sha-
vinina 2009).
Družinska interakcija
Od 35 respondentov jih ima 20 (57, 1) svojo družino, pet (14,2) jih je v par-
tnerski zvezi brez otrok, deset (28, 5) pa brez partnerja oz. samskih (prav
tako brez otrok). Med tistimi nadarjenimi, ki so si ustvarili družino, jih ima
osem (40) dva otroka, 12 pa enega (60). Zadovoljstvo z družinskim življe-
njem oz. partnersko zvezo ocenjujejo zelo različno:
– »zadovoljna sem, z možem imava podobne interese in cilje« (60);
– »otroka sta zelo zahtevna, težko usklajujem družinsko in poklicno ži-
vljenje, žena je razumevajoča«;
– » otroka sta odrasla, sicer ne bi zmogla, v službi je vsega preveč«;
– »s partnerjem se ne razumeva, ne posluša, ne razume, težko komunici-
rava« (20);
– »ne predstavljam si, da bi imel za partnerico žensko z nižjimi intelektu-
alnimi sposobnostmi, ker se krasno ujemava«;
192