Page 285 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 285

Vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slovenskih osnovnih šolah


             znikov, ki so prevajali ob prvih srečanjih« (S8). Pogovori s starši potekajo tudi
             v angleščini, preko e-pošte in telefona. Nesodelovanje oz. slabše sodelovanje
             je omenila ena svetovalna delavka.

             Pozitivni in negativni vidiki dela z ukrajinskimi učenci
             Največ učiteljic (glej preglednico 2) je kot pozitivne vidike navedlo spozna-
             vanje druge kulture, sprejemanje drugačnosti: »Spoznavanje nove kulture,
             zavedanje, da imamo srečo, da živimo v mirnem okolju, kjer ni vojne, odpra-
             vljanje predsodkov [...]« (U5), »Učenci se preko sodelovanja z ukrajinskimi
             učenci učijo sprejemati drugačnost« (U3). Ena učiteljica je bila pozitivno pre-
             senečena nad hitrim sklepanjem prijateljstev med otroki; prav tako je bilo
             izpostavljeno medpredmetno povezovanje. Tudi svetovalnedelavke kot pozi-
             tivno vrednotijo spoznavanje kulture in pridobivanje novih izkušenj ter nove
             možnosti medvrstniške pomoči: »Pozitiven je vpliv na učence, zaživi med-
             vrstniška pomoč, izmenjava informacij med našimi in ukrajinskimi učenci«
             (S10),»Otroci seučijo strpnosti,daseznajo vživeti vnjihovo kožo,davidijo,da
             jim je težko na začetku, ko še ne znajo jezika. Učijo se sočutja, empatije« (S9).
               Nekatere učiteljice ne zaznavajo ovir, večina pa kot največjo oviro izpostavi
             nepoznavanje slovenskega jezika pri ukrajinskih učencih: »Kot oviro vidim
             predvsem jezik in pisavo, drugo pa ne« (U1). Omenijo, da veliko njihovega
             dela ni ovrednotenega: »Preveč našega dela je prostovoljnega [...]« (U2). Ne-
             katere kot oviro vidijo tudi število ur za učenje slovenščine kot drugega je-
             zika: »Vsekakor je premalo ur, ki so namenjene za učenje slovenščine. Ta pro-
             blem se kaže pri vseh učencih tujcih« (U6). Kot največjo oviro so tudi sveto-
             valne delavke navedle nepoznavanje jezika in stopnje predznanja: »Po mo-
             jem mnenju bi bilo potrebno učencem ponuditi del pouka tudi v ukrajin-
             ščini ter nadaljevati s poukom vsebin, ki so specifične za ukrajinsko okolje«
             (S8). Izpostavile so problem nerednega obiskovanja delavnic za učenje slo-
             venskega jezika in obremenjenosti ukrajinskih učencev: »Večina učencev iz
             Ukrajine poleg slovenske šole v popoldanskem času obiskuje še ukrajinsko
             šolo na daljavo. Zato so obremenjeni in jim zmanjkuje motivacije za delo pri
             pouku« (S3).

             Diskusija in omejitve raziskave
             V prispevku smo raziskovali vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slo-
             venskih OŠ v šolskem letu 2022/2023 z vidika strokovnih delavk. Zanimali so
             nas priprava na vključitev, skrb za inkluzivno okolje, neposredno delo, sode-
             lovanje s starši ter razmisleki o pozitivnih vidikih in ovirah pri vključevanju
             ukrajinskih učencev.


                                                                            285
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290