Page 428 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 428
Anja Valenčić Štembergar, Dragana Žunič, Sara Bertok, Brigita Drnovšek Olup in Mateja Maljevac
očesa, zaradi česar je bilo uvedeno zdravljenje z antibiotičnimi zdravili. Izva-
janje nege očesa je bilo treba ponavljati večkrat na dan. Tudi proteza se je v
vrečki večkrat zasukala. Bolečina v očesu in glavoboli so bili zelo pogosti.
Očesno protezo je treba vsakih nekaj mesecev prilagajati njegovemu ra-
zvoju, zato je otrok že večkrat prejel prilagojeno očesno protezo. Na kon-
troli v mesecu januarju 2021 po vstavitvi predzadnje očesne proteze je bila
pri otroku starosti treh let opažena zelo dobra simetrija obraza.
Spremljanje otroka v razvojni ambulanti z vključenim CZO
Z obravnavo otroka v CZO so začeli pri njegovi starosti štirih mesecev. V
sklopu CZO sta ga začeli obravnavati nevrofizioterapevtka in delovna te-
rapevtka. Hkrati je bil redno spremljan s strani tiflopedagoga. Nevrofiziote-
rapijo in delovno terapijo je obiskoval enkrat tedensko. Cilji obravnav so bili
predvsem odprava asimetrije telesa, uporaba obeh rok pri rokovanju s pred-
met in spodbujanje grobe motorike. Otrok je posamezne gibalne vzorce
usvajal sistematično. Potrebno je bilo veliko dodatnih vaj, ki so jih starši
z otrokom po navodilu strokovnjakinj izvajali doma. Strokovnjaki razvojne
ambulante z vključenim CZO so redno sodelovali s starši, z vrtcem in drugimi
strokovnjaki, pri katerih je bil otrok v obravnavi.
Vključitev v tiflopedagoško zgodnjo obravnavo na Centru IRIS
Na pobudo staršev in strokovne delavke iz Centra IRIS, ki je družino osebno
poznala, je bil otrok pri starosti dveh mesecev vključen tudi v zgodnjo tiflo-
pedagoško obravnavo. V program zgodnja obravnava, ki v Centru IRIS deluje
od leta 2009, se vključujejo otroci z okvaro vida brez ali z dodatnimi primanj-
kljaji, motnjami ali ovirami, otroci z gluhoslepoto in njihove družine (Žunič
2019). Program je usmerjen v pomoč, svetovanje in izobraževanje staršev ter
ožjega družinskega okolja, ki imajo v zgodnjem otroštvu najpomembnejšo
vlogo pri razvoju otrok in zagotavljanju možnosti, da lahko tisti z okvaro vida
kar v največji meri razvijajo svoje potenciale, enako kot njihovi polnočutni
vrstniki (Žunič 2019).
Tiflopedagoške obravnave otroka v Centru IRIS so bile v prvih dveh mese-
cih usmerjene v pridobivanje informacij o funkcionalnem vidu in doseženi
ravni celostnega razvoja. Poglobljena tiflopedagoška ocena vidnega funk-
cioniranja otroka je vključevala informativne pogovore in intervjuje s starši,
začetno oceno funkcionalnega vida pri nalogah na bližino, v komunikacij-
skih situacijah in orientaciji v prostoru ter opazovanje vidnega funkcionira-
nja otroka po postavkah Oregonske razvojne lestvice za predšolske slepe in
slabovidne otroke (Anderson idr. 2007). Na podlagi individualiziranega pro-
428