Page 428 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 428

Anja Valenčić Štembergar, Dragana Žunič, Sara Bertok, Brigita Drnovšek Olup in Mateja Maljevac


                  očesa, zaradi česar je bilo uvedeno zdravljenje z antibiotičnimi zdravili. Izva-
                  janje nege očesa je bilo treba ponavljati večkrat na dan. Tudi proteza se je v
                  vrečki večkrat zasukala. Bolečina v očesu in glavoboli so bili zelo pogosti.
                    Očesno protezo je treba vsakih nekaj mesecev prilagajati njegovemu ra-
                  zvoju, zato je otrok že večkrat prejel prilagojeno očesno protezo. Na kon-
                  troli v mesecu januarju 2021 po vstavitvi predzadnje očesne proteze je bila
                  pri otroku starosti treh let opažena zelo dobra simetrija obraza.

                  Spremljanje otroka v razvojni ambulanti z vključenim CZO
                  Z obravnavo otroka v CZO so začeli pri njegovi starosti štirih mesecev. V
                  sklopu CZO sta ga začeli obravnavati nevrofizioterapevtka in delovna te-
                  rapevtka. Hkrati je bil redno spremljan s strani tiflopedagoga. Nevrofiziote-
                  rapijo in delovno terapijo je obiskoval enkrat tedensko. Cilji obravnav so bili
                  predvsem odprava asimetrije telesa, uporaba obeh rok pri rokovanju s pred-
                  met in spodbujanje grobe motorike. Otrok je posamezne gibalne vzorce
                  usvajal sistematično. Potrebno je bilo veliko dodatnih vaj, ki so jih starši
                  z otrokom po navodilu strokovnjakinj izvajali doma. Strokovnjaki razvojne
                  ambulante z vključenim CZO so redno sodelovali s starši, z vrtcem in drugimi
                  strokovnjaki, pri katerih je bil otrok v obravnavi.

                  Vključitev v tiflopedagoško zgodnjo obravnavo na Centru IRIS
                  Na pobudo staršev in strokovne delavke iz Centra IRIS, ki je družino osebno
                  poznala, je bil otrok pri starosti dveh mesecev vključen tudi v zgodnjo tiflo-
                  pedagoško obravnavo. V program zgodnja obravnava, ki v Centru IRIS deluje
                  od leta 2009, se vključujejo otroci z okvaro vida brez ali z dodatnimi primanj-
                  kljaji, motnjami ali ovirami, otroci z gluhoslepoto in njihove družine (Žunič
                  2019). Program je usmerjen v pomoč, svetovanje in izobraževanje staršev ter
                  ožjega družinskega okolja, ki imajo v zgodnjem otroštvu najpomembnejšo
                  vlogo pri razvoju otrok in zagotavljanju možnosti, da lahko tisti z okvaro vida
                  kar v največji meri razvijajo svoje potenciale, enako kot njihovi polnočutni
                  vrstniki (Žunič 2019).
                    Tiflopedagoške obravnave otroka v Centru IRIS so bile v prvih dveh mese-
                  cih usmerjene v pridobivanje informacij o funkcionalnem vidu in doseženi
                  ravni celostnega razvoja. Poglobljena tiflopedagoška ocena vidnega funk-
                  cioniranja otroka je vključevala informativne pogovore in intervjuje s starši,
                  začetno oceno funkcionalnega vida pri nalogah na bližino, v komunikacij-
                  skih situacijah in orientaciji v prostoru ter opazovanje vidnega funkcionira-
                  nja otroka po postavkah Oregonske razvojne lestvice za predšolske slepe in
                  slabovidne otroke (Anderson idr. 2007). Na podlagi individualiziranega pro-


                  428
   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433