Page 519 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 519
Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost in učno uspešnost pri osnovnošolcih v Prekmurju
gnitivne funkcije, povezane s pozornostjo in spominom, olajšajo učenje, te
funkcije pa krepita gibalna aktivnost in z njo povezana aerobna kondicija.
Največjo korist imataintenzivnain zmerno intenzivnagibalnaaktivnost (Kohl
in Cook 2013).
Empirična raziskava
Na osnovi postavljenih teoretičnih izhodišč je bil namen naše raziskave ugo-
toviti,kakšnasomnenjaučencevdrugegavzgojno-izobraževalnegaobdobja
osnovnih šol v prekmurski regiji o gibalni aktivnosti med obdobjem epide-
mije covida-19 glede na različno izvedbo pouka, ki je potekal tako na daljavo
kot v učilnici. Nadalje smo želeli preučiti, v kakšni meri gibalno udejstvova-
nje v povezavi z drugimi demografski dejavniki prispeva k učni uspešnosti
učencev.
V okviru raziskave smo si zastavili naslednji hipotezi:
H1 V oceni pogostnosti in intenzivnosti gibalne aktivnosti učencev dru-
gega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epi-
demije covida-19 obstajajo razlike glede na način izvedbe pouka (šo-
lanje na daljavo in šolanje v učilnici), glede na spol in glede na starost.
H2 Med gibalno aktivnostjo in učno uspešnostjo pri učencih drugega
vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
covida-19 obstajajo statistično značilne povezave.
Merski instrument in postopek zbiranja podatkov
Raziskava temelji na empirični kvantitativni metodologiji, pri čemer je bila
uporabljena tehnika anketiranja z vprašalnikom zaprtega tipa. Zbiranje po-
datkov je potekalo med 13. 10. in 19. 11. 2021, ko so v Sloveniji veljali omeji-
tveni ukrepi za obvladovanje epidemije covida-19. Raziskava je bila izvedena
v okviru magistrskega študijskega programa Pedagogika na Filozofski fakul-
teti Univerze v Mariboru (Sever 2022).
Pri oblikovanju merskega instrumenta smo vsebinsko izhajali iz raziskave,
predstavljene v prispevku »Gibalna aktivnost slovenskih otrok« (Zurc 2011). Iz
raziskave smo izvzeli za našo preučevano temo relevantna vprašanja in do-
dali tri vprašanja v povezavi s šolanjem na daljavo. Končni vprašalnik, ki smo
ga uporabili v raziskavi, je zajemal tri vsebinske sklope z vprašanji zaprtega
tipa. Prvi vsebinski sklop se je nanašal na demografske značilnosti učencev
(spol, starost in razred). Drugi je vseboval vprašanja o gibalni aktivnosti učen-
cev (npr. pogostnost, intenzivnost) v obdobju šolanja fizično v učilnici med
epidemijo covida-19. Tretji pa je vključeval vprašanja o šolski uspešnosti, šo-
519