Page 519 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 519

Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost in učno uspešnost pri osnovnošolcih v Prekmurju


             gnitivne funkcije, povezane s pozornostjo in spominom, olajšajo učenje, te
             funkcije pa krepita gibalna aktivnost in z njo povezana aerobna kondicija.
             Največjo korist imataintenzivnain zmerno intenzivnagibalnaaktivnost (Kohl
             in Cook 2013).

             Empirična raziskava
             Na osnovi postavljenih teoretičnih izhodišč je bil namen naše raziskave ugo-
             toviti,kakšnasomnenjaučencevdrugegavzgojno-izobraževalnegaobdobja
             osnovnih šol v prekmurski regiji o gibalni aktivnosti med obdobjem epide-
             mije covida-19 glede na različno izvedbo pouka, ki je potekal tako na daljavo
             kot v učilnici. Nadalje smo želeli preučiti, v kakšni meri gibalno udejstvova-
             nje v povezavi z drugimi demografski dejavniki prispeva k učni uspešnosti
             učencev.
               V okviru raziskave smo si zastavili naslednji hipotezi:

               H1 V oceni pogostnosti in intenzivnosti gibalne aktivnosti učencev dru-
                   gega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epi-
                   demije covida-19 obstajajo razlike glede na način izvedbe pouka (šo-
                   lanje na daljavo in šolanje v učilnici), glede na spol in glede na starost.
               H2 Med gibalno aktivnostjo in učno uspešnostjo pri učencih drugega
                   vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
                   covida-19 obstajajo statistično značilne povezave.

             Merski instrument in postopek zbiranja podatkov
             Raziskava temelji na empirični kvantitativni metodologiji, pri čemer je bila
             uporabljena tehnika anketiranja z vprašalnikom zaprtega tipa. Zbiranje po-
             datkov je potekalo med 13. 10. in 19. 11. 2021, ko so v Sloveniji veljali omeji-
             tveni ukrepi za obvladovanje epidemije covida-19. Raziskava je bila izvedena
             v okviru magistrskega študijskega programa Pedagogika na Filozofski fakul-
             teti Univerze v Mariboru (Sever 2022).
               Pri oblikovanju merskega instrumenta smo vsebinsko izhajali iz raziskave,
             predstavljene v prispevku »Gibalna aktivnost slovenskih otrok« (Zurc 2011). Iz
             raziskave smo izvzeli za našo preučevano temo relevantna vprašanja in do-
             dali tri vprašanja v povezavi s šolanjem na daljavo. Končni vprašalnik, ki smo
             ga uporabili v raziskavi, je zajemal tri vsebinske sklope z vprašanji zaprtega
             tipa. Prvi vsebinski sklop se je nanašal na demografske značilnosti učencev
             (spol, starost in razred). Drugi je vseboval vprašanja o gibalni aktivnosti učen-
             cev (npr. pogostnost, intenzivnost) v obdobju šolanja fizično v učilnici med
             epidemijo covida-19. Tretji pa je vključeval vprašanja o šolski uspešnosti, šo-


                                                                            519
   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524