Page 521 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 521

Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost in učno uspešnost pri osnovnošolcih v Prekmurju


             genčne tabele in preizkus hi-kvadrat. Za ugotavljanje vpliva gibalne aktiv-
             nosti in demografskih dejavnikov na učno uspešnost učencev v obdobju epi-
             demije covida-19 pa smo uporabili multiplo linearno regresijo, s katero smo
             ugotavljali vpliv več pojasnjevalnih spremenljivk na odvisno spremenljivko
             ter s tem testirali model značilnosti prostočasne gibalne aktivnosti in de-
             mografskih dejavnikov, ki kar najbolj napoveduje učno uspešnost učencev.
             Za statistično značilne smo upoštevali povezanosti na ravni 5-odstotnega in
             manjšega tveganja (p ≤ 0,05).


             Rezultati
             Večinaoz.87,3 učencevdrugegavzgojno-izobraževalnegaobdobjaosnov-
             nih šol v prekmurski regiji je na vprašanje o zadostnem času za prostočasno
             gibalno aktivnost med šolanjem na daljavo v obdobju epidemije covida-19
             odgovorila pritrdilno (preglednica 1). Da niso imeli dovolj časa za gibalno ak-
             tivnost v tem obdobju, se jih je opredelilo 25 oz. skupaj 12,7, med njimi je
             bilo 29,4 učencev v starosti od 12 do 13 let. Največ učencev, ki so odgovorili
             pritrdilno, je bilo starih od deset do 11 let (58,7). Preizkus hi-kvadrat med
             učenci drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v oceni za-
             dostnosti časa za gibalno aktivnost med šolanjem na daljavo v obdobju epi-
             demije covida-19 ni pokazal statistično značilnih razlik glede na starost (p =
             0,791).
               Priodprtemvprašanjusoučencipojasnili,dasoimelizagibalnoaktivnostv
             času šolanja na daljavo dovolj časa predvsem zaradi povečanega dodatnega
             časa, ki ni bil povezan s šolskim delom (48,7), 20,3 učencev pa je menilo,
             da so imeli tudi nekoliko manj domačih nalog.


             Preglednica 1  Mnenja učencev o zadostnem času za gibalno aktivnost med šolanjem
                         na daljavo v obdobju epidemije covida-19 in razlike glede na starost
             Odgovor                             – let – let – let  Skupaj
             Da     Število                                         
                    Delež glede na gibalno aktivnost  ,  ,    ,   ,
                    Delež glede na starost         ,    ,    ,    ,
             Ne     Število                                             
                    Delež glede na gibalno aktivnost  ,  ,   ,   ,
                    Delež glede na starost         ,    ,    ,    ,
             Skupaj  Število                                        
                    Delež glede na gibalno aktivnost  ,  ,    ,   ,
                    Delež glede na starost        ,   ,   ,   ,
                      2
             Opombe  χ =0,468, p =0,791.

                                                                            521
   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526