Page 520 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 520
Samantha Sever in Joca Zurc
lanju na daljavo ter gibalni aktivnosti učencev v obdobju šolanja na daljavo
med epidemijo covida-19. Uporabljene so bile tri- in petstopenjske ocenje-
valne lestvice.
Pred izvedbo na celotnem vzorcu smo vprašalnik pilotno testirali na eni
od osnovnih šol v prekmurski regiji. Zanesljivost vprašalnika smo ugotavljali
z metodo analize notranje konsistentnosti oz. izračunom Chronbachovega
koeficienta alfa, da bi preverili, ali so ocenjevalne lestvice primerne svojemu
namenu in lahko zaupamo zbranim podatkom (Taber 2017). Chronbachov
koeficient alfa je dosegel zadovoljivo stopnjo zanesljivosti merskega instru-
menta (0,768), ki je sprejemljiva za izvedbo raziskav na otrocih (Žnidaršič in
Selak 2018).
Zbiranje podatkov je v izbranih osnovnih šolah osebno izvedla prva avto-
rica tega članka, ki je obiskala vse vključene osnovne šole in učencem raz-
delila vprašalnike v fizični obliki v času razrednih ur. Vsi učenci so imeli za
reševanje enake pogoje in so v povprečju vprašalnik reševali 20 minut. Anke-
tiranje je potekalo od 13. 10. do 19. 11. 2021. Pred izvedbo smo s pomočjo razre-
dnikov in vodstev šol pridobili pisna soglasja staršev za sodelovanje učencev
v raziskavi. Etičnost raziskave smo zagotovili z anonimnostjo podatkov in s
prostovoljnim sodelovanjem.
Opis vzorca
Preučevano populacijo so predstavljali učenci drugega vzgojno-izobraževal-
nega obdobja vseh osnovnih šol v prekmurski regiji. Teh je bilo na dan izbora
vzorca 41. Z metodo enostavnega slučajnostnega vzorčenja smo naključno
izbrali 10 šol iz populacije vseh osnovnih šol v Prekmurju. Za metodo na-
ključnega izbora smo uporabili datum, ko je potekalo vzorčenje, in tako iz-
brali vsako 11. zaporedno osnovno šolo iz evidence Ministrstva za vzgojo in
izobraževanje (b.l.), ki je ustrezala kriterijem izbora. Izbrani vzorec je vključe-
val 213 učencev od 4. do 6. razreda na štirih osnovnih šolah. Dejanski vzorec
sodelujočih v raziskavi pa je zajemal 198 učencev, od tega 89 (44,9) deklic
in 109 (55,1) dečkov. Največ učencev je bilo starih od deset do 11 let (57,9),
nato od osem do devet let (33,5) ter najmanj od 12 do 13 let (8,6).
Metode analize podatkov
Za analizo podatkov smo uporabili program IBM SPSS 28.0.1 (SPSS Inc., Chi-
chago, IL). Za vse spremenljivke smo najprej izračunali opisno statistiko (fre-
kvence in odstotkovne deleže). Za ugotavljanje statistično značilnih razlik v
oceni gibalne aktivnosti učencev glede na različno izvedbo pouka (šolanje
na daljavo in šolanje fizično v učilnici), spol in starost smo uporabili kontin-
520