Page 540 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 540

Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik


                    Po analizi slovenskih učnih načrtov in ob upoštevanju, da so bili sloven-
                  ski učenci preverjanju finančne pismenosti nazadnje izpostavljeni v raziskavi
                  PISA leta 2012, ter ob dejstvu, da trenutno poteka prenova učnih načrtov,
                  smo se odločili za preverjanje finančnega znanja petošolcev ob zaključku šol-
                  skega leta. Ta odločitev je smiselna glede na to, da petošolci končujejo razre-
                  dno stopnjo, kjer so že bili izpostavljeni finančnim vsebinam pri nekaterih
                  predmetih v skladu z obstoječimi učnimi načrti. V ta namen smo si zastavili
                  naslednji raziskovalni hipotezi:

                    H1 Razumevanje osnovnih pojmov s področja financ je med petošolci vi-
                       soko.³
                    H2 Uspešnost reševanja problemskih situacij s področja financ je med pe-
                       tošolci nizka.

                  Metodologija
                  Udeleženci
                  Vzorec je bil izbran namensko in neslučajnostno ter je zajemal 155 učencev,
                  ki so v času zbiranja podatkov obiskovali 5. razred osnovne šole v Sloveniji.
                  Pri številu sodelujočih glede na spol ni bilo bistvene razlike, saj je v raziskavi
                  sodelovala zgolj ena deklica več od dečkov; tako je delež deklic v raziskavi
                  znašal 50,3, delež dečkov pa 49,7.

                  Postopki zbiranja in obdelave podatkov
                  Zbiranje podatkov je potekalo v maju 2023, podatke pa smo zbirali s testom
                  znanjavtiskani obliki,ki smo garazdelili medučencenaštirih izbranih osnov-
                  nih šolah vSloveniji.Sšolami smo vkontakt stopili preko e-pošteterjih prosili
                  zasodelovanjevraziskavi.Izbranimšolamsmo posredovali soglasjazastarše,
                  nato pa smo šole obiskali ter učencem razdelili test znanja, ki so ga rešili.
                    Podatke, pridobljene s pomočjo testa znanja, smo obdelali deskriptivno in
                  na ravni inferenčne statistike. Statistično obdelavo smo opravili v programu
                  SPSS. Opisne spremenljivke so predstavljene s frekvenčno porazdelitvijo (fre-
                  kvence in frekvenčni deleži), ki jih prikazujemo v preglednicah. Odgovore na


                 ³ Učenčevo stopnjo finančnega znanja smo razvrstili kot visoko, če je uspešno odgovoril na več
                  kot 75 vseh vprašanj, kot nizko pa, če je pravilno odgovoril na manj kot 25. V nasprotnem
                  primeru smo mu pripisali srednjo raven finančnega znanja. Za kategorizacijo ravni finančnega
                  znanja smo se opirali na ravni finančnega znanja, ki so bile določene v raziskavi Evropske komi-
                  sije, Generalnega direktorata za finančno stabilnost, finančne storitve in unijo kapitalskih trgov
                  (European Commission Directorate-General for Communication, Ipsos European Public Affairs
                  2023), opisani zgoraj.


                  540
   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545