Page 76 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 76
Metoda za in proti
Včasih lahko uporabijo tudi verbalno spodbudo (npr. »Kolega, opazil sem, da
ste odkimali ...«). Študenti ali učenci tako dobijo občutek, da so obravnavani
kot posamezniki in da profesor zna ceniti prispevek vsakega od njih. Učitelj
tudi z lastnimi nebesednimi znaki daje vedeti, kaj želi, in študente opogu-
mlja k aktivnemu vključevanju. Študenta ali učenca povabimo k razpravi z
vzpostavljanjem očesnega stika, s spodbudnim nasmehom, z dvigom obrvi
(Puklek Levpušček in Marentič Požarnik, 2005).
DanielaBrečko (2002) pravi,dajedobro, čejeoblikovanje skupin na-
ključno, npr., udeleženci lahko vlečejo karte z rdečo in rumeno barvo (rdeča
pomeni za, rumena pa proti), ali pa preko razdelitve v prostoru, npr., ude-
leženci na desni strani prostora so za, na levi proti. Skupine se sicer obli-
kujejo pred napovedjo teme. Oblikovanje skupin glede na stališča ni tako
pomembno, pomembnejše je vživljanje v način argumentiranja – z vidika
uresničevanja učnih ciljev je vseeno, če stališče ustreza dejanskim predsta-
vam udeležencev ali ne. Tako začnejo ti izražati mnenja, ki jih drugače ne bi
nikoli – če bi izbrali svojo »stran«. Če pri izmenjavi argumentov niso pripra-
vljeni sodelovati vsi udeleženci, jih k temu ne silimo (Brečko, 2002).
Primer
Učence razdelimo v dve skupini. Ena skupina pripravi argumente ZA, druga
skupina pa argumente PROTI na temo Nošenje uniforme v šolah.
Vaja
V skupini napišite pet tem, ki bi bile primerne za razpravo z uporabo metode
za in proti.
76