Page 80 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 80
Igra vlog
česar je igra lahko neučinkovita (Brečko, 2002). Morda najpomembnejše pra-
vilo pa je to, da je treba slediti izobraževalnim ciljem in ne tratiti časa, saj je
poglavitni cilj igre vlog učenje in ne zgolj zapolnitev časa ali zabava (Ličen
idr., 2015).
Prednosti in slabosti igre vlog
Ena izmed glavnih prednosti igre vlog je, da je z njo ponazorjena abstraktna
učna snov, tako da si učenci na ta način snov lažje predstavljajo in jo razu-
mejo. Učenci razvijajo tudi kritično mišljenje ter sporazumevalne in druge
socialne veščine sodelovanja (Rupnik Vec, 2003). Velika prednost je tudi, da
metoda implicira izkustveno učenje in s tem učenje ne temelji le na teore-
tičnem znanju, temveč lahko učenci praktično uporabijo svoja znanja, ve-
ščine in zmožnosti. Poleg tega omogoča učenje v različnih situacijah, spod-
buja vseživljenjsko učenje, komunikacijo in kreativnost. Prav tako omogoča,
da posamezniki izrazijo svoja stališča in čustva ter pridobijo hitro povratno
informacijo od učitelja (Ličen idr., 2015).
Največja pomanjkljivost se kaže v časovni potratnosti, saj za dobro izpe-
ljavo te metode potrebujemo veliko časa, poleg tega pa se pogosto zgodi,
da v igri vlog ne želijo sodelovati prav vsi učenci, ker jim je neprijetno, se ne
želijo izpostavljati (Ličen idr., 2015). Prav zato mora učitelj pri načrtovanju ure
upoštevati, koliko časa bo potrebnega za izvajanje igre vlog in samo pripra-
vljanje učencev na javno nastopanje. Lahko pa pride tudi do tega, da se igro
obravnava kot preveč zabavno in neresno.
Primer
Pri predmetu, vezanem na specialno pedagogiko, najprej obravnavamo snov o
motnji pomanjkanja pozornosti s hiperaktivnostjo (angl. attention deficit hype-
ractivity disorder – ADHD), zatem pa se izvede igra vlog, pri kateri sta potrebna
dva igralca, in sicer ena oseba v vlogi specialnega pedagoga in druga v vlogi
učenca z ADHD. Potek igre je tak, da ima učenec uro dodatne strokovne po-
moči v pisarni specialnega pedagoga, kjer s slednjim skupaj rešujeta mate-
matične naloge. Učenec je stežka miren in skoncentriran, pedagoga večkrat
prekine in se želi z njim pogovarjati o neki drugi temi, ki ni povezana z ma-
tematiko, igra se s svinčnikom, vsake toliko vstane s stola in prične hoditi po
prostoru. Specialni pedagog ga skuša motivirati za delo, ohranjati njegovo po-
zornost, ko vstane, ga prosi, naj se usede nazaj, pomaga mu reševati naloge,
pri tem lahko uporablja didaktični pripomoček. Do konca ure uspeta narediti
vso nalogo.
Igra poteka frontalno pred celim razredom, študenta si izbereta vlogo ter do-
bita nekaj minut za pripravo. Pripravijo se prostor in pripomočki, potrebni za
reševanje naloge. Igra poteka 15 minut, medtem ostali študentje le opazujejo.
80