Page 77 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 77
12
Igra vlog
Igra vlog spodbuja aktivno učenje, razvoj socialnih veščin ter poglobljeno
razumevanje obravnavane tematike. S pomočjo dramatizacije in vživlja-
nja v vloge učenci aktivno sodelujejo v učnem procesu, kar krepi njihovo
motivacijo, samozavest in empatijo. Metoda igre vlog spodbuja tudi kri-
tično razmišljanje, ustvarjalnost in reševanje problemov ter prispeva k ra-
zvoju celostnih učnih izkušenj. Poleg tega je ta pristop uporaben v različ-
nih izobraževalnih kontekstih, saj omogoča prilagajanje vsebin in metod
poučevanja različnim starostnim skupinam ter učnim ciljem.
Metoda igra vlog predstavlja kreativno in interaktivno pedagoško tehniko,
ki učencem omogoča, da prevzamejo vloge različnih likov ali vlog ter s tem
poglobijo razumevanje določene teme, situacije ali literarnega dela. Ta me-
toda temelji na vključevanju igre, dramatizacije in empatije v učni proces, kar
spodbujaaktivnosodelovanje,kritičnorazmišljanjeinrazvojsocialnihveščin.
Učenci se v procesu igre vživijo v določene situacije, prevzemajo perspektive
različnih likov ter raziskujejo kompleksnost človeških odnosov in vrednot.
Opredelitev igre vlog
Igra vlog je metoda izkustvenega učenja, ki omogoča uresničevanje razno-
vrstnih vzgojno-izobraževalnih ciljev na področju kognitivnega in socialno-
čustvenega razvoja (Rupnik Vec, 2003). Je aktivnost, v kateri učenci igrajo ra-
znovrstne bolj ali manj strukturirane situacije in vloge. Posameznik navadno
imitira neko osebo ter tako prevzame njeno razmišljanje, čustvovanje in ve-
denje, skratka celotno identiteto.
Igre vlog so zelo različne, zato je njihovo število neomejeno. Ta metoda
učenja temelji na učenju iz neposredne izkušnje oz. na učenju »na lastni koži«
(Rupnik Vec, 2003). Učitelji jo pri pouku največkrat uporabijo kot uvodno mo-
tivacijo, za sprostitev ali popestritev pouka, prav tako pa je uporabna pri po-
navljanju snovi, utrjevanju, preverjanju in tudi ocenjevanju znanja (Rupnik
Vec, 2003). Zelo pogosto jo uporabijo za učenje komunikacijskih spretnosti
ali jo povežejo z igro domišljije (Ličen idr., 2015).
Potekinpravila izvedbeigrevlog
Igra vlog lahko poteka frontalno ali v manjših skupinah oz. dvojicah, z vna-
prejšnjo pripravo ali brez nje, s prišepetovalci in z opazovalci ali brez njih ter
strukturirano, po napisanem scenariju, ali pa nestrukturirano, torej spontano.
77