Page 77 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 77

12



                  Igra vlog


                  Igra vlog spodbuja aktivno učenje, razvoj socialnih veščin ter poglobljeno
                  razumevanje obravnavane tematike. S pomočjo dramatizacije in vživlja-
                  nja v vloge učenci aktivno sodelujejo v učnem procesu, kar krepi njihovo
                  motivacijo, samozavest in empatijo. Metoda igre vlog spodbuja tudi kri-
                  tično razmišljanje, ustvarjalnost in reševanje problemov ter prispeva k ra-
                  zvoju celostnih učnih izkušenj. Poleg tega je ta pristop uporaben v različ-
                  nih izobraževalnih kontekstih, saj omogoča prilagajanje vsebin in metod
                  poučevanja različnim starostnim skupinam ter učnim ciljem.



             Metoda igra vlog predstavlja kreativno in interaktivno pedagoško tehniko,
             ki učencem omogoča, da prevzamejo vloge različnih likov ali vlog ter s tem
             poglobijo razumevanje določene teme, situacije ali literarnega dela. Ta me-
             toda temelji na vključevanju igre, dramatizacije in empatije v učni proces, kar
             spodbujaaktivnosodelovanje,kritičnorazmišljanjeinrazvojsocialnihveščin.
             Učenci se v procesu igre vživijo v določene situacije, prevzemajo perspektive
             različnih likov ter raziskujejo kompleksnost človeških odnosov in vrednot.

             Opredelitev igre vlog
             Igra vlog je metoda izkustvenega učenja, ki omogoča uresničevanje razno-
             vrstnih vzgojno-izobraževalnih ciljev na področju kognitivnega in socialno-
             čustvenega razvoja (Rupnik Vec, 2003). Je aktivnost, v kateri učenci igrajo ra-
             znovrstne bolj ali manj strukturirane situacije in vloge. Posameznik navadno
             imitira neko osebo ter tako prevzame njeno razmišljanje, čustvovanje in ve-
             denje, skratka celotno identiteto.
               Igre vlog so zelo različne, zato je njihovo število neomejeno. Ta metoda
             učenja temelji na učenju iz neposredne izkušnje oz. na učenju »na lastni koži«
             (Rupnik Vec, 2003). Učitelji jo pri pouku največkrat uporabijo kot uvodno mo-
             tivacijo, za sprostitev ali popestritev pouka, prav tako pa je uporabna pri po-
             navljanju snovi, utrjevanju, preverjanju in tudi ocenjevanju znanja (Rupnik
             Vec, 2003). Zelo pogosto jo uporabijo za učenje komunikacijskih spretnosti
             ali jo povežejo z igro domišljije (Ličen idr., 2015).

             Potekinpravila izvedbeigrevlog
             Igra vlog lahko poteka frontalno ali v manjših skupinah oz. dvojicah, z vna-
             prejšnjo pripravo ali brez nje, s prišepetovalci in z opazovalci ali brez njih ter
             strukturirano, po napisanem scenariju, ali pa nestrukturirano, torej spontano.


                                                                             77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82