Page 78 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 78

Igra vlog


                  Vključuje lahko le enega posameznika ali več igralcev (Rupnik Vec, 2003). Po-
                  teka vključno s pripravo po petih fazah, ki so predstavljene v nadaljevanju.

                  Priprava na igro vlog
                  Učitelj na samem začetku učence seznani s cilji igre vlog, z vsebino in na-
                  vodili. Katero vlogo bo učenec igral in s kom bo v skupini, se lahko odločijo
                  učenci sami ali pa to določi učitelj. Ta jim predstavi okviren potek igre, nato
                  pa se učenci v skladu z navodili pripravijo na vloge (Rupnik Vec, 2003). Pri-
                  prava lahko poteka v šoli in pri tem je bolje, da je čas za pripravo čim krajši,
                  zato da se izognemo razvoju »teoretičnih« zamisli in predolgemu scenariju za
                  igro (Brečko, 2002). V kolikor pa gre za kompleksnejšo igro, je skoraj nujno, da
                  se učenci pripravijo doma, saj potrebujejo več časa za pripravo podrobnosti,
                  rekvizitov, oblek ipd. (Rupnik Vec, 2003).
                    Med pripravo učenci razmislijo o privzeti identiteti. Pri tem so jim lahko v
                  pomoč različna vprašanja, ki jih učitelj oblikuje v navodilih za pripravo, npr.
                  katero osebo bom igral, kakšne bodo moje osebnostne značilnosti, kako se
                  bom vedel ipd. Priprava na vlogo včasih vključuje tudi delo z viri ali sodelo-
                  valno učenje (Rupnik Vec, 2003). Tisti, ki v igri ne igrajo, temveč le opazujejo,
                  lahko pred pričetkom igre dobijo nalogo za opazovanje, npr. glede na obrav-
                  navane teme, način argumentacije ipd. (Brečko, 2002).
                    Poznamo namreč več vrst opazovanja (Rupnik Vec, 2003):

                     • enotno opazovanje: vsi opazovalci opazujejo isti vidik dogajanja;
                     • diferencirano opazovanje: posamezniki ali manjše skupine opazujejo
                       različne vidike dogajanja;
                     • osredinjeno opazovanje: pozornost opazovalcev je usmerjena v posa-
                       mezen, vnaprej določen vidik dogajanja;
                     • razpršeno opazovanje: pozornost opazovalcev je usmerjena v več vidi-
                       kov dogajanja;
                     • sistematično opazovanje: opazovalci med opazovanjem uporabljajo
                       opazovalno shemo;
                     • nesistematično opazovanje: opazovalci med opazovanjem ne uporab-
                       ljajo opazovalne sheme.

                  Izvedbaigrevlog
                  Medtem ko igralci igrajo, opazovalci pa opazujejo, je naloga učitelja, da
                  spremlja proces igre vlog. Pomembno je, da se igra pravi čas konča, saj učitelj
                  ne sme dopustiti, da neka situacija poteka toliko časa, da igra postane dol-
                  gočasna in da se nato učenci ne spomnijo, kaj se je dogajalo (Brečko, 2002).


                  78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83