Page 118 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 118
Pravljica
kot so gibalne igre, ki otrokom pomagajo razvijati orientacijo v prostoru, kar
ima pomemben vpliv na predopismenjevanje in kasneje na začetno branje
ter pisanje. Povezava med ustvarjalnim gibom in jezikovno sfero omogoča
dramatizacijo s plesom, upodobitev zgodbe z gibanjem in glasbeno sprem-
ljavo (glasbena pravljica) ter vživljanje v različne situacije (Borota idr., 2006).
Pravljice že same po sebi vplivajo na celosten razvoj otroka. Njihova besedi-
la igrajo pomembno vlogo v otrokovem življenju in se osredotočajo na ču-
stveno dojemanje njegovega sveta. Otroci se radi potopijo v svet domišljije,
sanjarijo o junakih, junaških dejanjih, pravljičnih bitjih, princih in kraljičnah
ter govorečih živalih. Pravljice jih tako razvedrijo, zabavajo, učijo in hkrati po-
mirjajo. Tudi glasba ima pomemben vpliv na socialno-čustveni, spoznavni in
telesno-gibalni razvoj ter prispeva k estetskemu razvoju osebnosti, saj je izra-
žanje idej in čustev skozi zvoke ter ritme osrednji element glasbene umetno-
sti (Kobe, 1987; Pesek, 1997). Ker otroci radi ustvarjajo in je glasba ena od de-
javnosti, s katero lahko to počnemo, je združitev pravljice in glasbe odlična za
glasbeno dejavnost tako v predšolski dobi kot v osnovni šoli.
Mirko Slosar je za otroke priredil štiri pravljice z glasbo, ki še niso bile izdane
in jih bomo predstavili v nadaljevanju.
Mirkove pravljice z glasbo
Mirko Slosar je svoje življenje posvetil zborovskemu petju in skrbi za glasbe-
no izobraževanje. Morda je manj znano, da je v času dela na fakulteti nekaj
časa posvetil tudi pripravi in izvedbi glasbenih pravljic. Vse rokopise priredb
pravljic so študenti Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete, ki so se
vsako študijsko leto prostovoljno javili, dobili v jesenskih mesecih. Najprej so
se seznanili s tekstom in si razdelili vloge. Med seboj so se pogovarjali, kdo in
kako bo pripravil sceno, kako bodo oblikovali kostume, razdelili so si vloge in
določili, kdo bo prevzel glasbeni del. Mirko je po razdelitvi vlog študentom
glede na razpoložljivo glasbeno-instrumentalno predznanje posredoval pri-
redbe za njihova glasbila. Sledile so vsakodnevne priprave na izvedbo tako
glasbenega kot neglasbenega dela izven urnika študijskih obveznosti. Konec
novembra pa so pripravili generalko pred predsednico Društva prijateljev
mladine Koper – Associazione Amici Dell' Infanzia Capodistria, s katerim so v
mesecu decembru v dopoldanskem času obiskali vse vrtce v občini Koper. V
popoldanskem času pa so obiskovali različne kolektive v Slovenski Istri, kjer
so z glasbeno pravljico razveselili najmlajše. V mesecu decembru so izvedli
večkratne ponovitve posamezne glasbene pravljice.
118