Page 127 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 127

Možnosti povezovanja vsebin

             znanstvene monografije Interdisciplinary Perspectives in Music Education, ob-
             javljene pri ameriški založbi Nova Science Publishers. Monografija združuje
             dela petnajstih slovenskih avtorjev, ki razkrivajo teoretične osnove, interdi-
             sciplinarne pristope, originalne raziskovalne rezultate in strokovne zaključ-
             ke, skupaj s primeri iz pedagoške prakse (Pance Rotar, 2021). V slovenskem
             prostoru sta na tem področju veliko raziskovala npr. Norbert Jaušovec in Ka-
             tarina Habe (2005), ki poudarja vlogo glasbe v celostnem razvoju otroka. S
             pomočjo opravljene raziskave razkriva, kako glasbene aktivnosti podpirajo
             otrokov psihomotorični, čustveno-socialni in kognitivni razvoj. Posebno po-
             zornost namenja inkluziji otrok s posebnimi potrebami v izobraževalne sis-
             teme. Ksenija Burić (2020) raziskuje, kako glasbena terapija pozitivno vpliva
             na muzikalnost, čustvene in socialne spretnosti ter ekspresivno komunikacijo
             udeležencev z govornimi težavami. Opazne so bile tudi izboljšave v jezikov-
             nem razvoju in simbolnih veščinah, kar poudarja pomen glasbene terapije v
             podpori celostnemu razvoju otrok s komunikacijskimi težavami. Miha Marin-
             šek in Olga Denac (2020) raziskujeta vpliv programov, ki združujejo glasbo in
             gibanje, na razvoj ritmičnih sposobnosti in osnovnih motoričnih veščin pri
             predšolskih otrocih. Poudarjata naravno povezanost glasbe in gibanja, ki jo
             okrepita z načrtovanimi dejavnostmi v vrtcih, kar vodi do napredka otrok v
             ritmičnih in motoričnih veščinah. Rezultati njune raziskave kažejo, da gibanje
             aktivira več čutil in spodbuja razvoj glasbenega razumevanja. Olga Denac in
             Ana Jurgec (2021) sta pisali o tem, kako glasba deluje kot spodbuda za izra-
             žanje skozi ples v otroštvu, pri čemer se osredotočata na spontano povezavo
             med otrokom, glasbo in plesom, ki lahko izhaja tudi iz petja.
               Barbara Sicherl-Kafol (2008) raziskuje o kompleksnosti povezovanja glas-
             bene umetnosti z drugimi učnimi predmeti. Medpredmetno povezovanje je
             pri učencih pokazalo pozitivne učinke na njihovo motivacijo, sodelovanje,
             ustvarjalnost in samostojnost.
               Konstanca Zalar (2020) raziskuje interdisciplinarni pristop k učenju skozi
             umetnost, ki združuje prosto verzno poezijo, glasbeno ustvarjalnost in dra-
             matizacijo.
               Navedeni so le nekateri raziskovalci in nekatere možnosti medpredmetnih
             povezav, ki jih je mogoče implementirati v okviru učnega procesa glasbene
             umetnosti tako v predšolskem kot v osnovnošolskem obdobju. V nadaljeva-
             nju bomo predstavili nekaj možnosti povezav vsebin glasbene umetnosti z
             likovno umetnostjo in jezikom.








                                                                            127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132