Page 128 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 128

Možnosti povezovanja vsebin

                  6.1  Povezovanje vsebin glasbene in likovne umetnosti
                  V predšolskem in šolskem obdobju se v glasbenih upodobitvah odražajo vse-
                  bine, ki so tesno povezane z drugimi predmetnimi področji, tudi z likovno
                  umetnostjo. Otroci oz. učenci so na podlagi glasbenega razvoja usmerjeni v
                  odkrivanje povezav med stvarmi in pojavi, kar omogoča zanimive, spontane
                  in ustvarjalne interpretacije izpostavljenih ustvarjalnih problemov (Podob-
                  nik, 2009; Sicherl-Kafol, 2015).
                    Pri načrtovanju interdisciplinarnega učnega procesa je ključno, da učitelj
                  smiselno in organizirano strukturira delo, upoštevajoč določene korake in
                  izvedbene parametre. To bo omogočilo ekonomično porabo časa tako uči-
                  telja kot učencev. Prvi korak je natančen pregled učnega načrta za glasbeno
                  ali likovno umetnost, nato pa premišljena izbira učnih vsebin, tem, pojmov
                  ali ciljev, ki so primerni za interdisciplinarno obravnavo. Pri izbiri je ključno
                  upoštevati smiselnost, možnost integracije in povezovalne elemente. Učitelj
                  mora posebno pozornost nameniti iskanju dodatnih informacij glede pove-
                  zovalnih elementov, npr. pojmov, vsebin ali tem, in na podlagi teh informacij
                  določiti izhodišče za povezave. Nato načrtuje obliko povezave glede na šte-
                  vilo vključenih učnih predmetov ter njihovo medsebojno povezanost. Določi
                  vlogo drugih učnih predmetov v povezavi in koordinatorja za usklajevanje
                  povezav. Izbere primerno strategijo povezovanja, ob upoštevanju glasbene-
                  ga ali likovnega razvoja, predznanja ter starostne stopnje otrok oz. učencev.
                  Na osnovi teh informacij izdela učno pripravo, ki vključuje načrt evalvacije
                  medpredmetnega procesa in pričakovane učne rezultate (Kopačin in Birsa,
                  2022).
                    V kurikulumu, učnih načrtih in različni strokovni literaturi so priporočila za
                  izvajanje medpredmetnih povezav navedena različno. Bogomil Karlavaris in
                  Helena Berce Golob (1991) ugotavljata, da je likovne vsebine in pojme mogo-
                  če povezati z večino predmetnih področij. Zaradi različnih pristopov je treba
                  prilagoditi strukturo pouka ter upoštevati posebnosti in perspektive posame-
                  znih predmetov. Pri izvajanju povezav pa se lahko pojavijo številne težave in
                  nepravilnosti. Glasbeno in likovno umetnost je mogoče povezati z različnimi
                  metodami, kot so uporabe učnih pripomočkov, glasbenih besedil, skladb, li-
                  kovnih del in učbenikov. Pri vzpostavljanju teh povezav je ključno ohraniti
                  estetsko avtonomijo glasbenega in likovnega ustvarjanja. Pojme, kot so nizki,
                  visoki, šibki in močni toni, ki se učencem predstavijo v glasbeni umetnosti,
                  je mogoče povezati s podobnimi pojmi v likovni umetnosti. Seznanjanje s
                  temi pojmi v glasbeni umetnosti lahko prispeva k razumevanju likovnih kon-
                  ceptov, kot sta nizek in visok, zlasti pri obravnavi prostorskega oblikovanja
                  ali kiparstva. Enako velja za pojma šibek in močan pri raziskovanju različnih


                  128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133