Page 135 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 135
Povzetek
Znanstvena monografija o izštevankah, izštevalnicah in preštevankah v pe-
dagoškem procesu poudarja potencial slednjih za celostni razvoj otroka.
Izštevanka kot sestavni del ljudske pesmi je namenjena otroški igri, pri ka-
teri se izšteje otroka za lovljenje, skrivanje ipd. V monografiji so podrobno
predstavljeni teoretična izhodišča in razlaga ljudske pesmi z melodijo ter
brez melodije – s poudarkom na izštevankah, ki omogočajo razvoj glasbenih
sposobnosti in spretnosti. Z oblikami ritmičnega dela predstavljamo primere
poustvarjanja besedil izštevank ter pregled uglasbenih izštevank slovenskih
skladateljev. V monografiji so predstavljena tudi besedila slovenskih in tujih
izštevank.
Posebno pozornost namenjamo povezavi ljudske glasbene dediščine z li-
kovno umetnostjo, jezikom in glasbo v pedagoškem okolju, saj verjamemo,
da takšen celostni pristop omogoča bolj premišljeno in učinkovitejšo upora-
bo izštevank v predšolskem in šolskem okolju.
Raziskava, ki smo jo izvedli, je potrdila pomembnost izštevank za celostni
otrokov razvoj, vendar smo ugotovili, da se določene oblike ritmičnega dela
manj uporabljajo zaradi pomanjkljivega strokovnega znanja nekaterih vzgo-
jiteljev. Zato predlagamo spodbujanje k dodatnemu strokovnemu izobra-
ževanju na tem področju, kar bi prispevalo k bogatenju otrokove glasbene
izkušnje in celostnemu razvoju.
Monografija predstavlja temelj za nadaljnje raziskovanje in uporabo izšte-
vank v pedagoškem delu ter prispeva k razvoju strokovnega znanja ter h kre-
pitvi kulturne identitete.
135