Page 133 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 133
7
7 Sklep
Dober učitelj vodi učence neprisiljeno v svet učenosti in človeških vrednot,
učence spodbuja k iskanju, odkrivanju in stvarjanju lepega v življenju in
delu.
Slosar (2000, str. 13)
V znanstveni monografiji o izštevankah, izštevalnicah in preštevankah v pe-
dagoškem procesu poudarjamo njihov potencial za celostni razvoj otroka ter
ohranjanje kulturne dediščine. Izpostavili smo teoretična izhodišča in razlago
o ljudski pesmi s poudarkom na ljudski pesmi brez melodije – izštevankah.
Podrobneje smo predstavili razvoj glasbenih sposobnosti in spretnosti. Do-
dali smo oblike ritmičnega dela z izštevankami, primere glasbenega pou-
stvarjanja, besedila slovenskih in tujih izštevank s poudarkom na ljudskem
izročilu (ljudske izštevanke) ter besedila izštevank slovenskih avtorjev. Naved-
li smo tudi uglasbene izštevanke slovenskih skladateljev ter objave notnih
zapisov v slovenski glasbeni literaturi. Želeli smo povezati ljudsko glasbeno
dediščino na pedagoškem področju z likovno umetnostjo, jezikom in glasbo.
Verjamemo, da takšen celostni pristop omogoča bolj premišljeno in učinko-
vitejšo uporabo izštevank v predšolskem ter šolskem okolju, kar koristi tako
strokovnjakom na področju vzgoje, staršem, otrokom kot tudi vsem, ki svoje
znanje dopolnjujejo z uporabo in izvajanjem ritmičnih besedil.
Z namenom razširiti razumevanje o uporabi ritmičnih besedil – izštevank
ter njihovega pomena za otrokov glasbeni razvoj smo izvedli tudi raziskavo,
katere rezultate smo prav tako predstavili. Raziskava je osvetlila stališča vzgo-
jiteljic in vzgojiteljev ter potrdila pomembnost izštevank za celostni otrokov
razvoj. Kljub temu pa smo ugotovili, da se določene oblike ritmičnega dela
manj uporabljajo, kar lahko pripisujemo pomanjkljivemu strokovnemu zna-
133