Page 133 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 133

7




             7  Sklep











                  Dober učitelj vodi učence neprisiljeno v svet učenosti in človeških vrednot,
                  učence spodbuja k iskanju, odkrivanju in stvarjanju lepega v življenju in
                  delu.
                  Slosar (2000, str. 13)









             V znanstveni monografiji o izštevankah, izštevalnicah in preštevankah v pe-
             dagoškem procesu poudarjamo njihov potencial za celostni razvoj otroka ter
             ohranjanje kulturne dediščine. Izpostavili smo teoretična izhodišča in razlago
             o ljudski pesmi s poudarkom na ljudski pesmi brez melodije – izštevankah.
             Podrobneje smo predstavili razvoj glasbenih sposobnosti in spretnosti. Do-
             dali smo oblike ritmičnega dela z izštevankami, primere glasbenega pou-
             stvarjanja, besedila slovenskih in tujih izštevank s poudarkom na ljudskem
             izročilu (ljudske izštevanke) ter besedila izštevank slovenskih avtorjev. Naved-
             li smo tudi uglasbene izštevanke slovenskih skladateljev ter objave notnih
             zapisov v slovenski glasbeni literaturi. Želeli smo povezati ljudsko glasbeno
             dediščino na pedagoškem področju z likovno umetnostjo, jezikom in glasbo.
             Verjamemo, da takšen celostni pristop omogoča bolj premišljeno in učinko-
             vitejšo uporabo izštevank v predšolskem ter šolskem okolju, kar koristi tako
             strokovnjakom na področju vzgoje, staršem, otrokom kot tudi vsem, ki svoje
             znanje dopolnjujejo z uporabo in izvajanjem ritmičnih besedil.
               Z namenom razširiti razumevanje o uporabi ritmičnih besedil – izštevank
             ter njihovega pomena za otrokov glasbeni razvoj smo izvedli tudi raziskavo,
             katere rezultate smo prav tako predstavili. Raziskava je osvetlila stališča vzgo-
             jiteljic in vzgojiteljev ter potrdila pomembnost izštevank za celostni otrokov
             razvoj. Kljub temu pa smo ugotovili, da se določene oblike ritmičnega dela
             manj uporabljajo, kar lahko pripisujemo pomanjkljivemu strokovnemu zna-



                                                                            133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138