Page 21 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 21
3
3 Razvoj glasbenih spretnosti
Glasba nas notranje bogati, razveseljuje, tolaži,
povezuje nas z drugimi prijatelji glasbe,
seznanja nas z zakonitostmi narave in življenja.
Slosar (1993, str. 1)
V sklopu glasbenih aktivnosti, ki vključujejo izvajanje, poslušanje ter ustvar-
janje ob in v glasbi, spodbujamo razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in
znanja pri predšolskih otrocih ter učencih in dosegamo učne cilje na različnih
področjih – spoznavnem, čustveno-motivacijskem in telesno gibalnem. Ra-
zvoj glasbenih spretnosti je zelo razgiban proces, ki zahteva čas, predanost
izvajanju glasbenih dejavnosti in vajo. Ne glede na to, ali gre za učenje petja
ali igranja na glasbila, je pot do izpopolnjenih glasbenih spretnosti dolga in
zahtevna. Redno izvajanje glasbenih dejavnosti je ključnega pomena tudi
pri razvoju glasbenih spretnosti pri vsakemu posamezniku in mu sčasoma
omogoča, da se pri izvajanju glasbe izrazi na avtentičnejši in izrazitejši način.
(Bastian, 1998; Campbell, 2004; Čebulc, 2009; Denac, 2002; Kopačin in Birsa,
2022; Oblak, 2001; Sicherl-Kafol, 2001b, 2015; Slosar, 2002, 2007, 2008; Tierney
idr., 2015).
3.1 Petje
Zborovsko petje je v Sloveniji najmnožičnejša ljubiteljska kulturno-umetni-
ška dejavnost, saj imamo od 2.500 do 3.000 pevskih zborov, okoli 1.300 zboro-
vodij in približno 80.000 pevcev (Slovenska tiskovna agencija, 2021).
Tudi v pedagoškem procesu glasbene umetnosti v predšolskem in prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole se petje izpostavlja kot te-
meljna glasbena dejavnost. Petje, ki je melodično in ritmično natančno iz-
21