Page 109 - Učilnica za življenje
P. 109
Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu
mevanjem navodil, saj jih je kar 60 navedlo, da se le delno strinjajo s prvo
trditvijo. Po drugi strani jih je kar 43 navedlo, da se ne strinjajo, da so težko
sledili navodilom učiteljice. Največ učencev (46) se je delno strinjalo, da so
brez težav razumeli prebrano besedilo. Obenem je 46 učencev navedlo, da
so brez težav napisali opis živali, in 43, da so brez težav predstavili končni
izdelek. Pri trditvah »Težko mi je bilo pisati v angleščini« in »Težko mi je bilo
govoriti v angleščini« so podatki po odgovorih skoraj enakomerno porazde-
ljeni. Izstopajo pa podatki, ki se navezujejo na obdelano tematiko, saj je kar
86 učencev navedlo, da je bilo zanje zanimivo raziskovati o izbrani živali,
90, da jim je bila tema o živalih všeč, in 73, da so se naučili veliko novega.
66 učencev pa se ni strinjalo, da je bila tema o živalih težka.
Opazovanje izvedenih dejavnosti
S pomočjo ocenjevalnih lestvic smo opazovali in pridobili rezultate v dveh
sklopih. Prvi sklop je vključeval vključenost učencev v dejavnosti in sodelo-
vanje pri pouku. Iz preglednice 3 lahko razberemo, da so bili učenci visoko
vključeni v kar 50 izvedenih učnih ur, kar pomeni, da so bili pri urah vklju-
čeni ves čas ter pri tem zatopljeni v aktivnosti. Izkazali so fokus, koncentracijo
ter visoko motivacijo. Aktivnosti so jih privlačile; pri njih so vztrajali ter bili
natančni in pozorni na podrobnosti. Dejavnosti so spodbudile veliko razmi-
šljanja in globljih izkušenj, prav tako domišljijo. Sledila je visoka vključenost
s 34 ter nazadnje zmerna vključenost s 15. Za stopnjo visoke vključenosti
so bili tako značilni podobni znaki kot pri najvišji stopnji, vendar ti niso bili
vedno prisotni. Učenci so bili tako npr. večino časa skoncentrirani, vendar je
bila ta pozornost občasno bolj površinska. Njihove zmožnosti so izkoriščene,
vendar ne v popolni meri; prav tako samo do neke mere uporabljajo domi-
šljijo. Za stopnjo zmerne vključenosti je značilna še nižja raven vključenosti
učencev v ure, kar se kaže v rutinskih dejanjih, površinski pozornosti, omejeni
motivaciji ter domišljiji. Za ostali dve stopnji ni bilo nobenega podatka, kar
pomeni, da učenci pri nobeni učni uri niso bili nizko ali zelo nizko ocenjeni.
Tako nismoopazili, dabibiliučencinič alizelo malo aktivni, dasploh ne bi
bili skoncentrirani ter da ne bi kazali zanimanja za dejavnosti.
Drugi sklop ocenjevalne lestvice je vključeval počutje učencev med izve-
Preglednica 3 Rezultati lestvice vključenosti učencev
Število/delež Zmerno Visoko Zelo visoko Skupaj
f
f , , , ,
109