Page 109 - Učilnica za življenje
P. 109

Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu


             mevanjem navodil, saj jih je kar 60 navedlo, da se le delno strinjajo s prvo
             trditvijo. Po drugi strani jih je kar 43 navedlo, da se ne strinjajo, da so težko
             sledili navodilom učiteljice. Največ učencev (46) se je delno strinjalo, da so
             brez težav razumeli prebrano besedilo. Obenem je 46 učencev navedlo, da
             so brez težav napisali opis živali, in 43, da so brez težav predstavili končni
             izdelek. Pri trditvah »Težko mi je bilo pisati v angleščini« in »Težko mi je bilo
             govoriti v angleščini« so podatki po odgovorih skoraj enakomerno porazde-
             ljeni. Izstopajo pa podatki, ki se navezujejo na obdelano tematiko, saj je kar
             86 učencev navedlo, da je bilo zanje zanimivo raziskovati o izbrani živali,
             90, da jim je bila tema o živalih všeč, in 73, da so se naučili veliko novega.
             66 učencev pa se ni strinjalo, da je bila tema o živalih težka.


             Opazovanje izvedenih dejavnosti
             S pomočjo ocenjevalnih lestvic smo opazovali in pridobili rezultate v dveh
             sklopih. Prvi sklop je vključeval vključenost učencev v dejavnosti in sodelo-
             vanje pri pouku. Iz preglednice 3 lahko razberemo, da so bili učenci visoko
             vključeni v kar 50 izvedenih učnih ur, kar pomeni, da so bili pri urah vklju-
             čeni ves čas ter pri tem zatopljeni v aktivnosti. Izkazali so fokus, koncentracijo
             ter visoko motivacijo. Aktivnosti so jih privlačile; pri njih so vztrajali ter bili
             natančni in pozorni na podrobnosti. Dejavnosti so spodbudile veliko razmi-
             šljanja in globljih izkušenj, prav tako domišljijo. Sledila je visoka vključenost
             s 34 ter nazadnje zmerna vključenost s 15. Za stopnjo visoke vključenosti
             so bili tako značilni podobni znaki kot pri najvišji stopnji, vendar ti niso bili
             vedno prisotni. Učenci so bili tako npr. večino časa skoncentrirani, vendar je
             bila ta pozornost občasno bolj površinska. Njihove zmožnosti so izkoriščene,
             vendar ne v popolni meri; prav tako samo do neke mere uporabljajo domi-
             šljijo. Za stopnjo zmerne vključenosti je značilna še nižja raven vključenosti
             učencev v ure, kar se kaže v rutinskih dejanjih, površinski pozornosti, omejeni
             motivaciji ter domišljiji. Za ostali dve stopnji ni bilo nobenega podatka, kar
             pomeni, da učenci pri nobeni učni uri niso bili nizko ali zelo nizko ocenjeni.
             Tako nismoopazili, dabibiliučencinič alizelo malo aktivni, dasploh ne bi
             bili skoncentrirani ter da ne bi kazali zanimanja za dejavnosti.
               Drugi sklop ocenjevalne lestvice je vključeval počutje učencev med izve-


             Preglednica 3  Rezultati lestvice vključenosti učencev
             Število/delež                 Zmerno     Visoko  Zelo visoko  Skupaj
             f                                                         
             f                              ,    ,     ,     ,



                                                                            109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114