Page 125 - Učilnica za življenje
P. 125

Medpredmetno povezovanje matematike in naravoslovja v petem razredu


             združi z ostalimi disciplinami v neke vrste celoletni medpredmetni projekt, ki
             nima posebnega mesta na urniku.
               Ob pregledu raziskav na temo medpredmetnega povezovanja matema-
             tike z ostalimi šolskimi predmeti na ravni osnovne šole ugotavljamo, da so
             največkrat obravnavane povezave matematike z naravoslovjem. Davison idr.
             (1995) omenjene povezave utemeljijo s tem, da je veliko tem, ki so se zgodo-
             vinsko gledano prekrivale in razvijale vzajemno. Avtorji nakažejo naslednje
             vrste povezav matematike z naravoslovjem:


                – specifična predmetna integracija – v to vrsto integracije vključimo (lo-
                  kalni) problem, o katerem se z učenci pogovorimo, učenci ga dodatno
                  raziščejo, podajo različne možne rešitve, kritično razmišljajo o njem ipd.
                  (npr., teme iz okoljske vzgoje rešujemo z matematičnimi strategijami
                  reševanja problemov);
                – vsebinska integracija, v primerih, ko se cilji in vsebine obeh predmetov
                  prekrivajo (npr. učenje razmerij s pomočjo učne teme velikosti dinoza-
                  vrov ali razmerij pri zobnikih);
                – integracija na ravni procesov – z izvajanjem eksperimentov in oblikova-
                  njem vprašanj, zbiranjem podatkov, analizo podatkov in s poročanjem
                  o rezultatih učenci izkusijo naravoslovne procese in uporabljajo mate-
                  matično znanje;
                – metodološka integracija (eksperimentiranje in učenje iz napak);
                – tematska integracija (npr. razlitje olja – pri matematiki je poudarek na
                  meritvah prostornine in površine, pri naravoslovju na obravnavi go-
                  stote tekočin, mešanju tekočin in okoljski škodi, ki jo povzroči razlitje).


               Vedno večji poudarek se daje smiselnemu povezovanju matematike in na-
             ravoslovja, saj to odraža način delovanja in interakcije teh disciplin v resnič-
             nem svetu (Tytler idr., 2021). Povezava med matematiko in naravoslovjem je
             ena najnaravnejših, saj matematiko v znanosti in naravoslovju uporabljamo
             pri branju in ustvarjanju grafov, beleženju podatkov, z njeno pomočjo za-
             znavamo vzorce in ponovljivost pojavov, prav tako pa nam naravoslovje po-
             maga na konkreten način razlagati abstraktnost matematike (Park Rogers
             idr., 2007). Vendar se je treba zavedati, da je za uspešno medpredmetno uče-
             nje velikokrat pogoj obvladovanje veščin in znanj posameznih disciplin, in
             šele ko jih učenec obvlada, jih lahko integrira z ostalimi predmetnimi pod-
             ročji. To zagotovo velja za nekatere matematične vsebine, ki so kompleksne
             že same po sebi in bi bile za učence še zahtevnejše, če bi bile povezane z
             drugimi predmeti. Kot poudarijo Davison idr. (1995), so nekatere povezave


                                                                            125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130