Page 134 - Učilnica za življenje
P. 134

Marina Volk in Mara Cotič


                     – Zapiši predlog, za kaj naj šola porabi preostali denar.
                     – V mnogih jamah velja omejitev števila obiskovalcev zaradi negativnih
                       vplivov na jamo. Razišči, kateri so ti vplivi ter ali imajo v Škocjanskih
                       jamah sprejet omenjeni ukrep.

                  Problemi, v katerih so podatki dani v preglednici
                  V različnih medijih so podatki velikokrat prikazani v preglednicah ali drugih
                  oblikah prikazov (prikaz s stolpci, z vrsticami, tortni prikaz ...). Tako moramo
                  učence naučiti brati različne prikaze. Poglejmo primer, v katerem so podatki
                  podani v preglednici.

                  Primer 5. V Sloveniji se številčnost mnogih rastlinskih in živalskih vrst zmanj-
                  šuje ter obstaja možnost, da bodo postale ogrožene ali bodo izumrle. V spo-
                  dnji preglednici so prikazani podatki za število znanih živalskih vrst živali v
                  Sloveniji in število živalskih vrst, ki so ogrožene.

                       Skupina            Število živalskih vrst  Ogrožene vrste, vezane na gozd
                       Dvoživke                           
                       Ribe                              
                       Plazilci                           
                       Ptice                             
                       Sesalci                            

                    Vprašanja, vezana na razbiranje podatkov iz preglednice:

                     – Koliko je vseh znanih živalskih vrst v Sloveniji, popisanih v preglednici?
                     – Koliko je skupaj ogroženih vrst?
                     – Katera živalska vrsta je najbolj ogrožena na podlagi podatkov v pre-
                       glednici?
                     – Koliko sesalcev ni ogroženih?
                     – Poišči nekaj sesalcev, ki so na območju Slovenije ogroženi, ter podatke,
                       ali v zadnjih letih njihovo število pada ali narašča.
                     – Poišči razloge, zakaj je tako veliko vrst dvoživk ogroženih. Kaj lahko lju-
                       dje naredimo za to, da se bi se življenjski pogoji za dvoživke v Sloveniji
                       izboljšali?
                     – Še sam sestavi štiri vprašanja glede na podatke, ki so prikazani v pre-
                       glednici, in nanje odgovori.

                  Sklepi
                  Če želimo s poučevanjem in učenjem matematike formirati mišljenje učen-
                  cev v njegovih različnih vidikih ter jim hkrati matematiko prikazati kot kori-


                  134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139