Page 134 - Učilnica za življenje
P. 134
Marina Volk in Mara Cotič
– Zapiši predlog, za kaj naj šola porabi preostali denar.
– V mnogih jamah velja omejitev števila obiskovalcev zaradi negativnih
vplivov na jamo. Razišči, kateri so ti vplivi ter ali imajo v Škocjanskih
jamah sprejet omenjeni ukrep.
Problemi, v katerih so podatki dani v preglednici
V različnih medijih so podatki velikokrat prikazani v preglednicah ali drugih
oblikah prikazov (prikaz s stolpci, z vrsticami, tortni prikaz ...). Tako moramo
učence naučiti brati različne prikaze. Poglejmo primer, v katerem so podatki
podani v preglednici.
Primer 5. V Sloveniji se številčnost mnogih rastlinskih in živalskih vrst zmanj-
šuje ter obstaja možnost, da bodo postale ogrožene ali bodo izumrle. V spo-
dnji preglednici so prikazani podatki za število znanih živalskih vrst živali v
Sloveniji in število živalskih vrst, ki so ogrožene.
Skupina Število živalskih vrst Ogrožene vrste, vezane na gozd
Dvoživke
Ribe
Plazilci
Ptice
Sesalci
Vprašanja, vezana na razbiranje podatkov iz preglednice:
– Koliko je vseh znanih živalskih vrst v Sloveniji, popisanih v preglednici?
– Koliko je skupaj ogroženih vrst?
– Katera živalska vrsta je najbolj ogrožena na podlagi podatkov v pre-
glednici?
– Koliko sesalcev ni ogroženih?
– Poišči nekaj sesalcev, ki so na območju Slovenije ogroženi, ter podatke,
ali v zadnjih letih njihovo število pada ali narašča.
– Poišči razloge, zakaj je tako veliko vrst dvoživk ogroženih. Kaj lahko lju-
dje naredimo za to, da se bi se življenjski pogoji za dvoživke v Sloveniji
izboljšali?
– Še sam sestavi štiri vprašanja glede na podatke, ki so prikazani v pre-
glednici, in nanje odgovori.
Sklepi
Če želimo s poučevanjem in učenjem matematike formirati mišljenje učen-
cev v njegovih različnih vidikih ter jim hkrati matematiko prikazati kot kori-
134