Page 131 - Učilnica za življenje
P. 131

Medpredmetno povezovanje matematike in naravoslovja v petem razredu


             pouku matematike največkrat rešujejo enostavni matematični problemi, ne-
             povezani z realnim življenjem. To so v glavnem problemi, ki jih učenci rešijo z
             enim računom. Otrokom moramo ponuditi tudi sestavljene oz. kompleksne
             probleme,ki zahtevajo uporabo različnih matematičnih postopkov in večsto-
             penjsko reševanje, saj je v besedilu veliko podatkov.
             Primer 1. V podjetju Aquafil v Sloveniji vsak mesec predelajo 260 ton mate-
             riala iz zavrženih ribiških mrež. S predelavo 1.000 ton prihranijo 3.000 sodov
             nafte, ki bi jih potrebovali za izdelavo najlona.
               Vprašanja ob nalogi:
                – Koliko ton mrež predelajo v enem tednu (v soboto in nedeljo ne de-
                  lajo)?
                – Koliko v štirih tednih?
                – Koliko sodov nafte prihranijo v enem tednu?
                – Koliko v štirih tednih?
                – Kako zgoraj omenjena tovarna prispeva k ohranjanju okolja?
                – Razišči, iz katerih snovi poleg nafte še lahko izdelamo najlon. Utemelji,
                  ali so postopki izdelave najlona iz drugih snovi ekološko ustreznejši kot
                  izdelava iz nafte.

             Problemi, ki nimajo zadostnega števila podatkov za rešitev
             Poznamo dve vrsti problemov, ki nimajo zadostnega števila podatkov za reši-
             tev. Pri prvih vrsti so podatki podani implicitno, kar pomeni, da niso zapisani
             s številko, ampak lahko iz besedila razberemo, katere podatke potrebujemo
             in jih poiščemo v ustreznih virih. Druga vrsta pa so problemi, pri katerih po-
             datki manjkajo, kar pomeni, da niso podani ne eksplicitno ne implicitno in jih
             ne moremo niti poiskati (Cotič, 2010).
             Primer2. VSlovenijivsakoletonastane495kgodpadkovnaprebivalca.Koliko
             ton odpadkovustvarimo vSloveniji venemletu?
               Ko z učenci prvič rešujemo probleme, ki nimajo zadostnega števila podat-
             kov za rešitev, jih usmerjamo z naslednjimi vprašanji:

                – Ali lahko rešiš problem? Zakaj ne?
                – Kateri podatek manjka?
                – Ali lahko poiščeš manjkajoči podatek?
                – Kje oz. kako boš poiskal manjkajoči podatek?
                – Dopolni problem in ga nato reši.
                – Poišči podatke o tem, katere vrste odpadkov je bilo največ v Sloveniji v
                  preteklem letu.


                                                                            131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136