Page 132 - Učilnica za življenje
P. 132
Marina Volk in Mara Cotič
– Za tri delovne dni beleži količino odpadkov, ki ste jih ustvarili znotraj
družine. Kako bi lahko zmanjšali količino odpadkov?
Večinaproblemov,kijihsrečamovvsakdanjemživljenju,soproblemispre-
malo podatki za takojšnjo rešitev (Tenuta, 1992). Rešiti tak problem pomeni
znati poiskati, kateri podatki manjkajo ter kje in kako jih poiskati.
Problemi, ki imajo več podatkov, kot je potrebnih za rešitev
Probleme, ki imajo več podatkov, kot je potrebnih za rešitev, srečujemo vsak
dan,sajsmo obkroženi z veliko informacijami,medkaterimi moramo poiskati
tisto, ki jo potrebujemo za razrešitev določene problemske situacije.
Primer 3. Slovenec letno zavrže 12 kg oblek. Dne 10. junija 2024 je bila med
14.00 in 18.00 na OŠ Grad v okviru ekodneva organizirana izmenjava rabljenih
oblačil. S tem so prispevali k zmanjšanju potrošništva in količine odvrženih
tekstilnih oblačil. Zbrali so 248 različnih kosov oblačil, od katerih so si učenci
izbrali 130 oblačil za nadaljnjo uporabo. Iz ostalih oblačil so izdelali igrače:
žogice, blazinice, punčke ... Iz koliko rabljenih oblačil so izdelali igrače?
Pri prvem srečanju učencev s to vrsto problemov učitelj vodi pogovor z
naslednjimi vprašanji/napotki:
– Ali so vsi podatki potrebni za rešitev problema?
– Kateri niso potrebni za rešitev problema? Zakaj?
– Kateri podatki so potrebni za rešitev problema? Zakaj?
– Podatke, ki so potrebni, podčrtaj. Podatke, ki niso potrebni, prečrtaj in
reši problem.
– Kako ravnate v vaši družini z oblačili, ki jih ne potrebujete več?
– Kateri so negativni vplivi »hitre mode« na okolje?
– Razmisli še sam/-a o kakšni rešitvi za zmanjševanje količine zavrženih
oblačil in zmanjševanje nakupa novih oblačil.
Primer vsebuje podatke, ki jih ne potrebujemo za rešitev problema. Po-
membno je, da učenec bere problemsko nalogo z razumevanjem in uvidi,
katere podatke potrebuje za reševanje in kateri so odvečni oz. namenjeni do-
datni razlagi.
Problemi z več rešitvami
Obstajajo problemi, ki jih rešimo na različne načine in pri tem dobimo raz-
lične rešitve. Tradicionalni pouk matematike pozna v glavnem probleme z
eno rešitvijo. Če pa želimo učenca naučiti, da bo znal uporabljati matematiko
132