Page 133 - Učilnica za življenje
P. 133

Medpredmetno povezovanje matematike in naravoslovja v petem razredu


             v konkretnih življenjskih problemih, je nujno, da ga seznanimo s problemi z
             več rešitvami. Vsakdanji problemi namreč skoraj nikoli nimajo ene same reši-
             tve. Včasih rešitev ne obstaja, drugič obstaja več različnih rešitev, med kate-
             rimi je treba glede na situacijo izbrati najboljšo oz. najsprejemljivejšo. Torej
             se »najboljša« rešitev spreminja glede na okoliščine oz. glede na osebo, ki se
             v določeni situaciji nahaja. Poleg tega pa taki problemi učencu nudijo mož-
             nost spoznanja, da matematika ni dogmatična disciplina, v kateri ima vsaka
             situacija že vnaprej določeno natanko eno rešitev. Pri teh problemih ločimo
             probleme, ki imajo končno število rešitev, in probleme, ki imajo neskončno
             število rešitev (Valenti, 1987). Primer 3 lahko nadaljujemo v problem z več re-
             šitvami, kot je zapisano spodaj.

             Primer 4. Za dan šole so otroci na stojnicah staršem prodajali izdelane igrače.
             Vsak obiskovalec je kupil bon za 10 evrov. Kaj je lahko posameznik kupil za en
             bon?

                  Cenik:
                  –prtiček: 3
                  –blazinica: 5
                  –žogica: 2,50
                  –punčka: 7,50
                  – pajac: 7

               Napiši vsaj tri možne rešitve.
             Nadaljevanje matematičnega problema. Zasluženi denar bodo učenci pora-
             bili za izlet v Škocjanske jame. Bone je kupilo 123 staršev.

                – Koliko so zaslužili za izlet?
                – Koliko učencev bo lahko odšlo na izlet, če upoštevaš spodnji cenik:
                  Cenik ogleda Škocjanskih jam:
                  – 24,00 odrasli
                  – 18,00 upokojenci
                  – 18,00 študenti
                  – 12,50 otroci do 17,99 leta
                  – 0,00 otroci do 5,99 leta

               Če je skupina obiskovalcev večja od 21 oseb, ima vsaka oseba 1  cenejšo
             karto.

                – Za število učencev, ki gredo lahko na izlet z zbranim denarjem, izraču-
                  naj skupno vsoto cene kart.


                                                                            133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138