Page 95 - Učilnica za življenje
P. 95

Z medinstitucionalnim povezovanjem vzgajamo proaktivne posameznike


             nega tipa z enim pravilnim odgovorom. Preverjali smo znanje o vsebinah ze-
             lene kemije, mikrokapsulacije, izolacije pektina in destilacije eteričnega olja.
             Naloge so bile zastavljene na različnih kognitivnih stopnjah po Bloomu.
               Rezultati drugega raziskovalnega vprašanja (primerjava skupnega števila
             doseženih točk za posamezno vprašanje na pred- in potestu): iz rezultatov
             predtesta lahko razberemo, da so dijaki najslabše rešili vprašanje (le 10 pra-
             vilnih odgovorov), ki je zahtevalo izbiro definicije za eterično olje. Nasprotno
             situacijo (pravilnost odgovorov) lahko opazimo pri vprašanju, ki je preverjalo
             razumevanje pojma obarjanje. Dijaki so na pred- in potestu najbolje reševali
             vprašanje (91,4 pravilnih odgovorov), ki je na drugi kognitivni stopnji po
             Bloomu preverjalo razumevanje eksperimentalnega postopka destilacije ter
             fizikalnih lastnosti čistih snovi, na podlagi katerih potekata ločevanje in či-
             ščenje homogene zmesi. Sklepamo, da so dijaki vsebino drugega vprašanja
             dobro poznali že pred izvedbo eksperimentalne delavnice. Dijaki so po ek-
             sperimentalni delavnici na potestu v skupnem seštevku točk dosegli 59,9
             (na predtestu 35,3), iz česar sklepamo, da je izvedba eksperimentalne de-
             lavnice zvišala raven usvojenega znanja iz prej omenjenih specifičnih vse-
             binskih sklopov za 24,6. Največja razlika v pravilnosti odgovorov pred in
             po eksperimentalni delavnici znaša 51,4 pri vprašanju, ki se nanaša na iz-
             biro laboratorijskega postopka, ki bi ga dijaki lahko uporabili, da bi iz lupine
             citrusov pridobili največ najbolj zastopane spojine, predstavljene v tortnem
             diagramu.
               Izkazalo se je, da je dijakinja, ki je bila sicer že bolj motivirana za delo, poka-
             zala večje zanimanje za dodatno delo. Po tednu dni je druga dijakinja sporo-
             čila, da je s svojim delom zadovoljna ter da dela ne bo nadaljevala, medtem
             ko je prva skrbno načrtovala svoje šolske in obšolske obveznosti tako, da je
             lahko nadaljevala z delom.
               Inovativna strategija povezovanja dijakov biotehniške gimnazije z razisko-
             valnimi institucijami, kot je Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, je teme-
             ljila na združevanju teoretičnega in praktičnega znanja ter vplivala na razvoj
             njihovih laboratorijskih veščin in poglobljeno razumevanje kemijskih proce-
             sov ter inovativnih pristopov v znanosti, kar odraža uspešno implementacijo
             strategije povezovanja izobraževalnih in raziskovalnih institucij. Projekt je bil
             uspešno nadgrajen s pripravo strokovnega prispevka, ki je bil objavljen v re-
             viji Kemija v šoli in družbi, kar je dijakinji dodatno motiviralo za nadaljnje raz-
             iskovalno delo. Ta integrirani pristop je pokazal, da sodelovanje med šolami
             in raziskovalnimi institucijami pomembno prispeva k razvoju sodobnih kom-
             petenc dijakov, kar je ključno za njihov nadaljnji akademski in poklicni razvoj
             ter za trajnostni napredek v družbi.


                                                                            95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100