Page 98 - Učilnica za življenje
P. 98
Darja Rizmal
Z uvedbo terenskega dela in naprednih laboratorijskih tehnik smo omogo-
čili, da so dijaki doživeli demonstracijo neposredne povezave med teoretič-
nim znanjem in njegovo praktično uporabo v realnem svetu. Ta pristop spod-
buja medsebojno učenje, sodelovanje in razvijanje kritičnega mišljenja, kar
je ključnega pomena za pripravo na prihodnje poklicne in akademske izzive.
Povezovanje z zunanjimi institucijami je tudi prispevalo k razumevanju ino-
vativnih pristopov v naravoslovnem raziskovanju ter trajnostnega razvoja.
Naša raziskava nakazuje, da integracija medinstitucionalnih povezav in
ekosocialnega izobraževanja pozitivno vpliva na celostno izobraževalno iz-
kušnjo dijakov. Ta pristop ne le da krepi njihovo znanje in veščine, ampak
tudi omogoča razvoj ključnih kompetenc za prihodnost. Pomembno je, da
izobraževalni procesi ostajajo prilagodljivi in relevantni za nenehne spre-
membe v znanstvenem ter družbenem okolju, kar je še posebej aktualno v
kontekstu podnebnih sprememb in trajnostnega razvoja.
Uvajanje teh inovativnih metod in strateških pristopov ustvarja priložno-
sti za dijake, da postanejo samostojni raziskovalciinkritičnimisleci, sposobni
povezovati in aplikativno uporabljati pridobljeno znanje. Ta razvoj je ključen
za trajnostni napredek v družbi in okolju, saj omogoča pripravo na komplek-
sne izzive prihodnosti ter prispeva k celovitejšemu in učinkovitejšemu izo-
braževalnemu procesu.
Literatura
Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y., in Van den Brande, G. (2016). EntreComp:
The entrepreneurship competence framework. Publication Office of the Eu-
ropean Union.
Beane, J. A. (1997). Curriculum integration: Designing the core of democratic edu-
cation. Teachers College Press.
Ginnis, J. (2004). Učitelj – sam svoj mojster: kako vsakega učenca pripeljemo do
uspeha (I. Šubic Jeločnik in M. Makuc, prev.). Rokus.
Johnson, L. (2020). Innovative learning environments and teacher change: Chal-
lenges and strategies. Routledge.
Johnson, D. W., in Johnson, R. T. (1999). Learning together and alone: Coopera-
tive, competitive, and individualistic learning. Allyn & Bacon.
Klemenčič, M. (2014). Izobraževalni sistemi in naravoslovje: analiza stanja in pri-
hodnjih izzivov. Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Koc, N., Gojkovič, F., Firbas, P., in Rizmal, D. (2020). Citotoksični in genotoksični
vplivi glifosata [Projektna naloga]. Biotehniški izobraževalni center Ljub-
ljana, Gimnazija in veterinarska šola.
Louv, R. (2005). Last child in the woods: Saving our children from nature-deficit
disorder. Algonquin Books.
98