Page 97 - Učilnica za življenje
P. 97

Z medinstitucionalnim povezovanjem vzgajamo proaktivne posameznike


             cija in vztrajnost, aktiviranje virov, aktiviranje drugih, prevzemanje pobude,
             obvladovanje negotovosti, dvoumnosti in tveganj, sodelovanje idr. (Baciga-
             lupo idr., 2016).
               Končni produkt predmeta laboratorijske vaje je raziskovalno delo, kate-
             rega del sta tudi kratka samostojna praksa v laboratoriju, lahko zunanjem,
             in zagovor. Dijaki bodo usmerjani skozi proces znanstvenega raziskovanja,
             spodbujeni h kritičnemu mišljenju in k interpretaciji rezultatov ter uporabi
             izsledkov v nadaljevanju šolanja; bodisi kot osnova nadaljnjega raziskoval-
             nega dela bodisi kot podjetnostna priložnost. Pomembno je, da jih šola nauči
             strategij iskanja, izbiranja, organiziranja in vrednotenja informacij, pomemb-
             nih za razumevanje in reševanje problemov. Šola naj torej mlade usposobi
             za vseživljenjsko učenje, kar pomeni, da jih skuša opremiti s samoregulacij-
             skimi spretnostmi, ki jim bodo omogočale stalno izpopolnjevanje znanja in
             uspešno delovanje v svetu nenehnih sprememb (Marentič Požarnik, 2000).
             Menimo, da je to še posebej pomembno v času podnebne krize, ki se zajeda
             v mnogo področij gospodarstva in znanosti.
               Dodatno poudarjamo, da je v kontekstu trajnostnega razvoja izjemnega
             pomena, da mlade generacije razvijejo ozaveščenost o okoljskih izzivih ter
             sprejmejo odgovornost za trajnostno prihodnost našega planeta. V tej luči je
             ključno, da vključimo tudi sodobne pristope k okoljski vzgoji in trajnostnemu
             razvoju v kurikulum predmeta.

             Sklepi
             Vtejraziskavismorazviliinuspešnoimplementiralistrategijozapovezovanje
             dijakov biotehniške gimnazije s specializiranimi laboratoriji, kar je omogo-
             čilo učinkovito medinstitucionalno sodelovanje. Naša strategija je bila obli-
             kovana z namenom opolnomočenja mladih posameznikov za razumevanje
             kompleksnosti interdisciplinarnih naravoslovnih ved in njihove vloge v druž-
             benem ter naravnem okolju. Uporabljene metode in rezultati potrjujejo, da
             povezovanje z raziskovalnimi institucijami ter integracija ekosocialnega izo-
             braževanja v učni načrt pomembno prispevata k razvoju sodobnih kompe-
             tenc dijakov.
               Povezovanje dijakov z raziskovalnimi centri in s specializiranimi laboratoriji
             ni le razširilo njihovih laboratorijskih veščin, temveč je tudi obogatilo njihovo
             znanje iz biologije, kemije, fizike, mikrobiologije in biotehnologije. Ta pra-
             ksa ne samo da nadgrajuje obstoječe šolske metode, temveč tudi spodbuja
             aktivno vključenost dijakov, razvija pomembne socialne in informacijsko-
             komunikacijske veščine ter s krepitvijo empatičnih sposobnosti prispeva k
             razumevanju ekosocialnih izzivov.


                                                                            97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102