Page 97 - Učilnica za življenje
P. 97
Z medinstitucionalnim povezovanjem vzgajamo proaktivne posameznike
cija in vztrajnost, aktiviranje virov, aktiviranje drugih, prevzemanje pobude,
obvladovanje negotovosti, dvoumnosti in tveganj, sodelovanje idr. (Baciga-
lupo idr., 2016).
Končni produkt predmeta laboratorijske vaje je raziskovalno delo, kate-
rega del sta tudi kratka samostojna praksa v laboratoriju, lahko zunanjem,
in zagovor. Dijaki bodo usmerjani skozi proces znanstvenega raziskovanja,
spodbujeni h kritičnemu mišljenju in k interpretaciji rezultatov ter uporabi
izsledkov v nadaljevanju šolanja; bodisi kot osnova nadaljnjega raziskoval-
nega dela bodisi kot podjetnostna priložnost. Pomembno je, da jih šola nauči
strategij iskanja, izbiranja, organiziranja in vrednotenja informacij, pomemb-
nih za razumevanje in reševanje problemov. Šola naj torej mlade usposobi
za vseživljenjsko učenje, kar pomeni, da jih skuša opremiti s samoregulacij-
skimi spretnostmi, ki jim bodo omogočale stalno izpopolnjevanje znanja in
uspešno delovanje v svetu nenehnih sprememb (Marentič Požarnik, 2000).
Menimo, da je to še posebej pomembno v času podnebne krize, ki se zajeda
v mnogo področij gospodarstva in znanosti.
Dodatno poudarjamo, da je v kontekstu trajnostnega razvoja izjemnega
pomena, da mlade generacije razvijejo ozaveščenost o okoljskih izzivih ter
sprejmejo odgovornost za trajnostno prihodnost našega planeta. V tej luči je
ključno, da vključimo tudi sodobne pristope k okoljski vzgoji in trajnostnemu
razvoju v kurikulum predmeta.
Sklepi
Vtejraziskavismorazviliinuspešnoimplementiralistrategijozapovezovanje
dijakov biotehniške gimnazije s specializiranimi laboratoriji, kar je omogo-
čilo učinkovito medinstitucionalno sodelovanje. Naša strategija je bila obli-
kovana z namenom opolnomočenja mladih posameznikov za razumevanje
kompleksnosti interdisciplinarnih naravoslovnih ved in njihove vloge v druž-
benem ter naravnem okolju. Uporabljene metode in rezultati potrjujejo, da
povezovanje z raziskovalnimi institucijami ter integracija ekosocialnega izo-
braževanja v učni načrt pomembno prispevata k razvoju sodobnih kompe-
tenc dijakov.
Povezovanje dijakov z raziskovalnimi centri in s specializiranimi laboratoriji
ni le razširilo njihovih laboratorijskih veščin, temveč je tudi obogatilo njihovo
znanje iz biologije, kemije, fizike, mikrobiologije in biotehnologije. Ta pra-
ksa ne samo da nadgrajuje obstoječe šolske metode, temveč tudi spodbuja
aktivno vključenost dijakov, razvija pomembne socialne in informacijsko-
komunikacijske veščine ter s krepitvijo empatičnih sposobnosti prispeva k
razumevanju ekosocialnih izzivov.
97