Page 96 - Učilnica za življenje
P. 96
Darja Rizmal
Aplikacija
Predstavili bomo strategijo inovacij, ki jo želimo uvesti v biotehniško gimna-
zijo Strokovnega izobraževalnega centra (SIC) Alme M. Karlin, s ciljem, da že v
nižjih razredih opolnomočimo dijake za proaktivno delovanje v lastnem oko-
lju in širše. Vzgojo in izobraževanje želimo obogatiti s problemskim učenjem
dijakov, ki jih bomo aktivno vključili v delovno okolje: v gospodarstvo, ne-
gospodarstvo in neprofitni sektor v regionalnem okolju. Poleg pridobivanja
praktičnih izkušenj, znanj in kompetenc, tako v kurikularnem kot izvenku-
rikularnem kontekstu, je medinstitucionalno povezovanje namenjeno tudi
krepitvi sodelovanja, povezovanja ter prenosu znanja med šolskim sistemom
in delovnim okoljem.
Inovacija predmeta laboratorijske vaje v povezavi z drugimi oblikami
vzgojno-izobraževalnega dela
Deklarativno znanje podaja odgovor na vprašanje »kaj« in se pojavlja v obliki
dejstev, pojmov, trditev ter shem. Proceduralno znanje odgovarja na vpraša-
nje »kako« in se kaže v izvajanju neke aktivnosti. Znanje o okoliščinah ali stra-
teško znanje nudi odgovor na »kdaj in zakaj« ter se kaže v uporabi postop-
kov in strategij glede na situacijo, pri čemer potrebujemo tako deklarativno
kot proceduralno znanje. Proceduralno znanje, povezano z metakognicijo, se
nanaša na posameznikovo sposobnost refleksije, razumevanja in uravnava-
nja lastnega učenja ter analiziranja, načrtovanja in poznavanja samoiniciativ-
nega delovanja v prihodnje (Pečjak in Košir, 2003).
Pri predmetu laboratorijske vaje bomo že dijake drugega letnika biotehni-
ške gimnazije SIC Alme M. Karlin usmerili v trajnejše in izkušenjsko pridobiva-
nje znanja, razvoj veščin ter sodobnih kompetenc EntreComp. Dijake bomo
povezali z ustanovami, kot so Inštitut za hmeljarstvo in pivovarstvo Slove-
nije, podjetje Balmar, Inkubator Savinjske regije, pivovarna Clef Brewery, Či-
stilna naprava Celje idr., odvisno od možnosti sodelovanja v posameznem
letu. Želimo, da bodo dijaki opravili terensko in laboratorijsko delo, ki ga sku-
paj s profesorji, z laboranti in ostalim osebjem načrtujemo ter oblikujemo v
raziskovalno delo predmeta laboratorijske vaje. Dijaki se bodo pri biotehno-
logiji in laboratorijskih vajah natančneje seznanili s povezanostjo biotehno-
logije z družbo ter obravnavali etične, ekonomske in pravne vidike znano-
sti. Pomembno je, da se dijaki zavedajo tesne povezanosti med znanostjo,
tehnologijo in družbo na ekonomskem, kulturnem, moralnem, pravnem ter
političnem področju, zato je še posebej pomembno, da jih opolnomočimo
s sodobnimi kompetencami, kot so odkrivanje priložnosti, etično in trajno-
stno razmišljanje, ustvarjalnost, samozavedanje in samozadostnost, motiva-
96