Page 96 - Učilnica za življenje
P. 96

Darja Rizmal


                  Aplikacija
                  Predstavili bomo strategijo inovacij, ki jo želimo uvesti v biotehniško gimna-
                  zijo Strokovnega izobraževalnega centra (SIC) Alme M. Karlin, s ciljem, da že v
                  nižjih razredih opolnomočimo dijake za proaktivno delovanje v lastnem oko-
                  lju in širše. Vzgojo in izobraževanje želimo obogatiti s problemskim učenjem
                  dijakov, ki jih bomo aktivno vključili v delovno okolje: v gospodarstvo, ne-
                  gospodarstvo in neprofitni sektor v regionalnem okolju. Poleg pridobivanja
                  praktičnih izkušenj, znanj in kompetenc, tako v kurikularnem kot izvenku-
                  rikularnem kontekstu, je medinstitucionalno povezovanje namenjeno tudi
                  krepitvi sodelovanja, povezovanja ter prenosu znanja med šolskim sistemom
                  in delovnim okoljem.

                  Inovacija predmeta laboratorijske vaje v povezavi z drugimi oblikami
                  vzgojno-izobraževalnega dela
                  Deklarativno znanje podaja odgovor na vprašanje »kaj« in se pojavlja v obliki
                  dejstev, pojmov, trditev ter shem. Proceduralno znanje odgovarja na vpraša-
                  nje »kako« in se kaže v izvajanju neke aktivnosti. Znanje o okoliščinah ali stra-
                  teško znanje nudi odgovor na »kdaj in zakaj« ter se kaže v uporabi postop-
                  kov in strategij glede na situacijo, pri čemer potrebujemo tako deklarativno
                  kot proceduralno znanje. Proceduralno znanje, povezano z metakognicijo, se
                  nanaša na posameznikovo sposobnost refleksije, razumevanja in uravnava-
                  nja lastnega učenja ter analiziranja, načrtovanja in poznavanja samoiniciativ-
                  nega delovanja v prihodnje (Pečjak in Košir, 2003).
                    Pri predmetu laboratorijske vaje bomo že dijake drugega letnika biotehni-
                  ške gimnazije SIC Alme M. Karlin usmerili v trajnejše in izkušenjsko pridobiva-
                  nje znanja, razvoj veščin ter sodobnih kompetenc EntreComp. Dijake bomo
                  povezali z ustanovami, kot so Inštitut za hmeljarstvo in pivovarstvo Slove-
                  nije, podjetje Balmar, Inkubator Savinjske regije, pivovarna Clef Brewery, Či-
                  stilna naprava Celje idr., odvisno od možnosti sodelovanja v posameznem
                  letu. Želimo, da bodo dijaki opravili terensko in laboratorijsko delo, ki ga sku-
                  paj s profesorji, z laboranti in ostalim osebjem načrtujemo ter oblikujemo v
                  raziskovalno delo predmeta laboratorijske vaje. Dijaki se bodo pri biotehno-
                  logiji in laboratorijskih vajah natančneje seznanili s povezanostjo biotehno-
                  logije z družbo ter obravnavali etične, ekonomske in pravne vidike znano-
                  sti. Pomembno je, da se dijaki zavedajo tesne povezanosti med znanostjo,
                  tehnologijo in družbo na ekonomskem, kulturnem, moralnem, pravnem ter
                  političnem področju, zato je še posebej pomembno, da jih opolnomočimo
                  s sodobnimi kompetencami, kot so odkrivanje priložnosti, etično in trajno-
                  stno razmišljanje, ustvarjalnost, samozavedanje in samozadostnost, motiva-


                  96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101