Page 101 - Učilnica za življenje
P. 101
Povezovanje angleščine in spoznavanja
okolja v tretjem razredu z raziskovalnim
pristopom ter s pristopom CLIL
Lara Kodrič Silva Bratož
OŠ Alojza Gradnika Dobrovo Univerza na Primorskem
lara.kodric@os-dobrovo.si silva.bratoz@upr.si
Prispevek preučuje možnosti povezovanja pristopa CLIL in raziskovalnega pri-
stopa pri učenju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji. CLIL pred-
postavlja poučevanje nejezikovnega predmeta, kot je spoznavanje okolja,
skozi tuji jezik, medtem ko raziskovalni pristop spodbuja samostojno odkri-
vanje učencev in razvijanje raziskovalno naravnanega učenja. Obema je sku-
pno predvsem spodbujanje mišljenja na višjih kognitivnih ravneh. Na ta način
lahko tudi skozi poučevanje tujega jezika učinkovito razvijamo različne zmož-
nosti, med katerimi najdemo tudi kompetence za trajnostni razvoj. Prispevek
predstavlja rezultate raziskave, ki preučuje možnosti in prednosti vključevanja
vsebin spoznavanja okolja v pouk angleščine kot tujega jezika na razredni sto-
pnji z uporabo raziskovalnega pristopa. V raziskavo je bilo vključenih 30 učen-
cev tretjega razreda, ki so pri pouku angleščine v okviru devetih šolskih ur izva-
jali projektno delo s področja spoznavanja okolja. Uporabili smo triangulacijo
zbiranjapodatkov,insiceropazovanje,analizokončnegaizdelkatervprašalnik.
Rezultati raziskave kažejo, da obravnavana pristopa spodbujata motivacijo in
vključevanje učencev v dejavnosti ter pozitivno vplivata na razvijanje tujejezi-
kovne zmožnosti učencev.
Ključne besede: raziskovalni pristop, pristop CLIL, projektno delo, medpredme-
tne vsebine, spoznavanje okolja
© 2024 Lara Kodrič in Silva Bratož
https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.101-119
Uvod
Sodoben pogled na tujejezikovni pouk izpostavlja pomen spodbujanja mi-
šljenja na višjih taksonomskih ravneh in medpredmetnega povezovanja tudi
priučenju tujegajezikanarazrednistopnji.Pristop CLIL (izangl. content and
languageintegratedlearning), ki se je uveljavil predvsem v zadnjih dveh dese-
tletjih, predpostavlja, da učenci tuji jezik uporabljajo kot sredstvo za učenje
predmetov, kot so naravoslovje, geografija ali matematika, ki se običajno po-
učujejo v prvem jeziku. Gre torej za celosten medpredmetni učni pristop, ki
povezuje več področij učenja in poleg razvijanja jezikovnega znanja učencev
omogoča doseganje ciljev drugih predmetnih področij (Coyle, 2008; Coyle
Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.