Page 101 - Učilnica za življenje
P. 101

Povezovanje angleščine in spoznavanja

                  okolja v tretjem razredu z raziskovalnim
                  pristopom ter s pristopom CLIL


                  Lara Kodrič                    Silva Bratož
                  OŠ Alojza Gradnika Dobrovo     Univerza na Primorskem
                  lara.kodric@os-dobrovo.si      silva.bratoz@upr.si

                  Prispevek preučuje možnosti povezovanja pristopa CLIL in raziskovalnega pri-
                  stopa pri učenju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji. CLIL pred-
                  postavlja poučevanje nejezikovnega predmeta, kot je spoznavanje okolja,
                  skozi tuji jezik, medtem ko raziskovalni pristop spodbuja samostojno odkri-
                  vanje učencev in razvijanje raziskovalno naravnanega učenja. Obema je sku-
                  pno predvsem spodbujanje mišljenja na višjih kognitivnih ravneh. Na ta način
                  lahko tudi skozi poučevanje tujega jezika učinkovito razvijamo različne zmož-
                  nosti, med katerimi najdemo tudi kompetence za trajnostni razvoj. Prispevek
                  predstavlja rezultate raziskave, ki preučuje možnosti in prednosti vključevanja
                  vsebin spoznavanja okolja v pouk angleščine kot tujega jezika na razredni sto-
                  pnji z uporabo raziskovalnega pristopa. V raziskavo je bilo vključenih 30 učen-
                  cev tretjega razreda, ki so pri pouku angleščine v okviru devetih šolskih ur izva-
                  jali projektno delo s področja spoznavanja okolja. Uporabili smo triangulacijo
                  zbiranjapodatkov,insiceropazovanje,analizokončnegaizdelkatervprašalnik.
                  Rezultati raziskave kažejo, da obravnavana pristopa spodbujata motivacijo in
                  vključevanje učencev v dejavnosti ter pozitivno vplivata na razvijanje tujejezi-
                  kovne zmožnosti učencev.
                  Ključne besede: raziskovalni pristop, pristop CLIL, projektno delo, medpredme-
                  tne vsebine, spoznavanje okolja
                          © 2024 Lara Kodrič in Silva Bratož
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.101-119

             Uvod
             Sodoben pogled na tujejezikovni pouk izpostavlja pomen spodbujanja mi-
             šljenja na višjih taksonomskih ravneh in medpredmetnega povezovanja tudi
             priučenju tujegajezikanarazrednistopnji.Pristop CLIL (izangl. content and
             languageintegratedlearning), ki se je uveljavil predvsem v zadnjih dveh dese-
             tletjih, predpostavlja, da učenci tuji jezik uporabljajo kot sredstvo za učenje
             predmetov, kot so naravoslovje, geografija ali matematika, ki se običajno po-
             učujejo v prvem jeziku. Gre torej za celosten medpredmetni učni pristop, ki
             povezuje več področij učenja in poleg razvijanja jezikovnega znanja učencev
             omogoča doseganje ciljev drugih predmetnih področij (Coyle, 2008; Coyle


                  Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
                  za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106