Page 149 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 149
ima možnost, da pove zakaj se danes tako počuti ali pa samo odda besedo, ki opisuje
njegovo počutje. Ko so vse besede na tabli, povzamemo koliko različnih občutij je danes
v prostoru in vprašamo, če so že kdaj na tak način razmišljali o doživljanju razpoloženj
drugih okoli sebe.
• Kaj bi raje?
Sovodja na tablo napiše naslov Kaj bi raje imeli? Na desno napiše en absurdni primer,
na levo pa drugega (npr. slonji rilec – žirafji vrat). Mladostniki glasujejo in sovodja piše
črtice. Vodja v tem času koga povpraša, zakaj se mu zdi ta izbira boljša. Uporabimo lah-
ko tudi različna razpoloženja ali kaj drugega.
• Igra ene besede
Učenci morajo z eno besedo odgovoriti na vprašanje vodje, sovodja pa te besede beleži.
Lahko se vpraša, kako doživljajo šolo, kaj so jedli za zajtrk, kaj najraje počnejo popol-
dne, kateri predmet jim je najljubši ipd. Na koncu sovodja prebere odgovore in vpraša,
kateri se jim zdi najbolj zanimiv. Na kratko se pogovorimo, zakaj ravno ta izbira ali dve
in nadaljujemo z delavnico.
• Za koga je najverjetneje …
Sovodja na tablo napiše 20 različnih poklicev (za 15 mladostnikov - če je udeležencev
več, pa več, vedno pa mora biti 5 izbir več, kot je mladostnikov). Potem vodja razloži, da
bomo na kratko predvidevali, za koga je katera poklicna pot najverjetnejša. Vsak poklic
je lahko dodeljen samo enemu mladostniku in večina mora podpreti izbiro. Sovodja ob
tem piše imena in spremlja kdo še ni bil poklican. Primeri poklicev: astronavt, kapi-
tan podmornice, kuhar angleške kraljice, komik, igralec/igralka v Hollywoodu, skrbnik
v živalskem vrtu, Nobelov nagrajenec za kemijo/fiziko/…, plesalec v videu znane osebe,
pilot letala, … POZOR! Izbrati moramo poklice, iz katerih se mladostniki ne bodo mogli
(preveč) norčevati, a so vseeno zanimivi.
• Zip, Zap, Boing
Vsi stojimo v krogu, tako da ima vsak dovolj prostora okoli sebe za gibanje. Razloži-
mo pravila igre in se nekaj minut igramo. Predstavljamo si, da si med seboj pošilja-
mo laserske žarke in to lahko počnemo na dva načina: rečemo Zip in plosknemo ter
pokažemo proti osebi, ki stoji neposredno poleg nas (levo ali desno), rečemo Zap in
plosknemo in pokažemo proti katerikoli drugi osebi v krogu. Ko prejmemo žarke jih
lahko pošljemo naprej (z Zip, ali Zap načinom), ali pa jih vrnemo osebi, ki nam jih je
poslala - takrat žarke z rokami odbijemo in rečemo Boing). Naša naloga je, da žarki čim
hitreje potujejo po skupini.
PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
Igre primerne za spletno izvedbo so: Razpoloženjski oblak, Kaj bi raje? ter Igra
ene besede. Lahko si pomagamo z uporabo opcije Whiteboard pri deljenju ekrana.
147