Page 77 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 77

obdobja skupina s svojevrstnimi izzivi. Medtem ko so psihoterapevtski pristopi za samo-
              morilno ogrožene odrasle že precej raziskani, je o učinkovitosti psihoterapije za ogrožene
              mladost nike znanega manj (O’Connor idr., 2013).

              V okviru projekta A (te) štekam?!? smo raziskali tudi mnenja in stališča strokovnjakov, ki so
              vključeni v obravnavo mladostnikov. Čeprav strokovnjaki relativno visoko ocenjujejo svojo
              kompetentnost za delo s samomorilnimi posamezniki, pri tovrstnem delu doživljajo tudi
              nekaj težav. Strokovnjaki, ki so bili deležni specifičnega izobraževanja o samomorilnosti,
              imajo višje zaupanje v svoje spretnosti, kar kaže na velik pomen ustreznega izobraževanja
              strokovnjakov. Na podlagi rezultatov smo oblikovali tudi model dinamičnega ravnovesja
              v izkušnjah in pogledih terapevtov glede dela s samomorilnimi osebami, ki je lahko v po-
              moč strokovnjakom pri tovrstnem delu (Podlogar, 2020).




                 ZAKLJUČEK
                 Samomor se najpogosteje pojavi  v kontekstu aktivno izražene duševne mot nje,
                 za katero bi mladostniki  večinoma lahko prejeli  učinkovito terapevtsko pomoč
                 (Fleming idr., 2007). Zato je pomembno, da stiske in težave v duševnem zdravju
                 čim bolj zgodaj prepoznavamo, nato pa čim bolj učinkovito pristopamo k ocenje­
                 vanju in obravnavi mladostnikov, ki potrebujejo strokovno pomoč. Potrebujemo
                 torej  učinkovite presejalne in ocenjevalne pristope, ki temeljijo na razumevanju
                 dejavnikov tveganja ter samomorilnega procesa, ki se odvija v posamezniku. Prav
                 tako je smiselno čim bolje razumeti izkušnje in doživljanje strokovnjakov za dušev­
                 no zdravje, ki delajo s samomorilno ogroženimi mladostniki, saj tudi te informacije
                 nudijo pomembna izhodišča za izboljšave. V okviru projektov A (se) štekaš?!? in A
                 (te) štekam?!? delujemo v smeri poglabljanja znanj na teh področjih. V skladu s
                 pridobljenimi rezultati in ugotovitvami projektov načrtujemo oblikovanje strokovnih
                 smernic in sistemskih priporočil za preprečevanje samomorilnega vedenja med
                 mladimi. Dolgoročno lahko torej rezultati pripomorejo k izvajanju učinkovitih in­
                 tervencij za izboljšanje duševnega zdravja ter zmanjšanje samo morilnega vedenja
                 med mladimi.
















                                                   75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82