Page 80 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 80
POGLAVJE 9
Pogovor in obravnava mladostnika
v stiski v šolskem okolju
Vita Poštuvan, Polonca Borko, Nuša Zadravec Šedivy
Ključne besede: delo z mladostniki, pogovor v stiski, samomorilno
in samopoškodovalno vedenje
UVOD
Pogovor z mladostnikom, ki kaže znake stiske je ključen korak pri zagotavljanju
njegove varnosti. Pogosto je težko prepoznati resnost situacije in ustrezno reagi
rati, zaradi česar se odrasli lahko počutimo negotovo. Pomembno se je zavedati,
da vprašanja o stiski in samomorilnem ali samopoškodovalnem vedenju, ne bodo
spodbudila tega vedenja, ravno nasprotno, pravočasna prepoznava in odprta ko
munikacija rešujeta življenja. Pogovor lahko mladostniku prinese že takojšnjo (vsaj
kratkotrajno) olajšanje in razbremenitev. Bolj kot besede, ki jih uporabimo, je pri
tovrstnem pogovoru pomembno, da smo iskreni, sočutni in neobsojajoči. V nadal
jevanju je prestavljenih nekaj korakov s katerimi lahko krepimo razumevanje, čust
veno podporo ter spletemo mrežo pomoči mladostniku v stiski.
Pogovor
Kadar tekom delavnic, na podlagi rezultata presejalnega vprašalnika, ali česa drugega pre-
poznamo, da je mladostnik morda ogrožen ali da se samopoškoduje, je potrebno s pogo-
vorom preveriti resnost njegove ogroženosti in ga po potrebi usmeriti k dodatni strokovni
pomoči. Nikoli ne bomo povsem prepričani, ali smo prav ocenili resnost situacije, negotovi
78