Page 80 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 80

POGLAVJE 9


                 Pogovor in obravnava mladostnika

                 v stiski v šolskem okolju









                 Vita Poštuvan, Polonca Borko, Nuša Zadravec Šedivy
                 Ključne besede: delo z mladostniki, pogovor v stiski, samomorilno
                 in samopoškodovalno vedenje




                   UVOD
                   Pogovor z mladostnikom, ki kaže znake stiske je ključen korak pri zagotavljanju
                   njegove varnosti. Pogosto je težko prepoznati resnost situacije in ustrezno reagi­
                   rati, zaradi česar se odrasli lahko počutimo negotovo. Pomembno se je zavedati,
                   da vprašanja o stiski in samomorilnem ali samopoškodovalnem vedenju, ne bodo
                   spodbudila tega vedenja, ravno nasprotno, pravočasna prepoznava in odprta ko­
                   munikacija rešujeta življenja. Pogovor lahko mladostniku prinese že takojšnjo (vsaj
                   kratkotrajno) olajšanje in razbremenitev. Bolj kot besede, ki jih uporabimo, je pri
                   tovrstnem pogovoru pomembno, da smo iskreni, sočutni in neobsojajoči. V nadal­
                   jevanju je prestavljenih nekaj korakov s katerimi lahko krepimo razumevanje, čust­
                   veno podporo ter spletemo mrežo pomoči mladostniku v stiski.






                 Pogovor



                 Kadar tekom delavnic, na podlagi rezultata presejalnega vprašalnika, ali česa drugega pre-
                 poznamo, da je mladostnik morda ogrožen ali da se samopoškoduje, je potrebno s pogo-
                 vorom preveriti resnost njegove ogroženosti in ga po potrebi usmeriti k dodatni strokovni
                 pomoči. Nikoli ne bomo povsem prepričani, ali smo prav ocenili resnost situacije, negotovi



                                                    78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85