Page 187 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 187
ovost z vidika študentov univerzitetnega študijskega programa ...

Preglednica 47: Ocena zahtevnosti študija na UP PEF. f F%
4 2,0
Ocena zahtevnosti študija 15 7,4
zelo nezahteven 77 37,7
Nezahteven 106 52,0
niti nezahteven, niti zahteven 2 1,0
Zahteven 204 100,0
zelo zahteven
Skupno

Večina študentov (76,5 %) bi ponovno izbrala UP PEF (Preglednica 48). Pri utemelji-
tvi odgovora so zapisali, da imajo s študijem na fakulteti pozitivne izkušnje, predvsem po-
udarjajo korektne, prijetne in sproščene odnose z učitelji, pozitivno klimo in občutek do-
mačnosti zaradi prijaznega kadra in sošolcev. Poleg tega se nekaterim zdi študij kakovosten,
z zanimivimi predmeti in primeri iz prakse. Nekaj študentov je zapisalo, da imajo možnost
učenja v svojem jeziku, pri čemer sklepamo, da gre za zamejske Slovence, ki se vse pogoste-
je vpisujejo na UP PEF. Le 8,3 % vprašanih se ne bi ponovno odločilo za študij na tej fakul-
teti. Odgovor so utemeljevali s tem, da so predaleč od doma in da jih poklic učitelja ne pri-
tegne ter da bi se raje vpisali na smer, ki jih bolj zanima. Zdi se jim, da je preveč učenja na
pamet in premalo ustvarjalnega dela. Poleg tega jih moti, da je preveč teorije in preveč dela
doma, s seminarskimi nalogami in pripravami, ter da študij traja predolgo. Nekateri pa so
bili pri vprašanju neodločeni (15,2 %), saj pravijo, da še niso preizkusili študija na drugih fa-
kultetah in zato težko primerjajo.

Preglednica 48: Odgovor na vprašanje: »Če bi se še enkrat odločili za študij, ali bi ponov-
no izbrali UP PEF?«

Odgovori f F%
da 156 76,5
ne 17 8,3
se ne morem odločiti 31 15,2
skupno 204 100,0

Zaključek

Na podlagi dobljenih rezultatov ugotavljamo, da univerzitetni študijski program 1. stopnje
Razredni pouk dosega cilje in potrjuje svoj namen. Kljub temu pa beležimo posamezne ele-
mente strukturnih in procesnih pogojev študija, posamezne kompetence, aktivnosti štu-
dentov pri dejavnostih fakultete ter njihovo splošno zadovoljstvo s študijem kompetenc, s
katerimi nismo povsem zadovoljni.

V okviru evalvacije študijskega programa smo oblikovali metodologijo in merske in-
štrumente, s pomočjo katerih smo pridobili podatke, ki so zgolj informativni. Ocenjuje-
mo, da so pristop, ki smo ga izbrali, in inštrumenti, ki smo jih uporabili, ustrezni. Kljub
temu pa velja določena stopnja zadržanosti pri aplikaciji rezultatov. Kot je razvidno iz
strukture vzorca, je 23,9 % vprašanih vpisanih v 1. letnik, 24,9 % pa v drugi letnik, kar de-
jansko pomeni, da jih nekaj manj kot polovica študira šele eno leto in manj. To pomeni, da
njihovi odgovori temeljijo na zgolj enoletni izkušnji študija na študijskem programu Ra-
zredni pouk.

185
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192