Page 188 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 188
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

Prepričani smo, da so preverjanje doseganja strukturnih in procesnih pogojev ter kompe-
tenc, sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete ter njihovo zadovoljstvo s študijem
čedalje pomembnejši pokazatelji kakovosti v okviru evalvacije študijskih programov in vi-
sokošolskih zavodov. Pri tem pa je seveda potrebna zadostna mera previdnosti, saj, kot ugo-
tavljata Brejc in Trunk Širca (2007), pri definiranju kakovosti ne gre za enoznačen pojem,
čeprav vsi deležniki v vzgoji in izobraževanju v ospredje zagotavljanja kakovosti postavljajo
proces učenja in poučevanja ter doseženo raven znanja in dosežke učencev.

Povzetek

V prispevku predstavljamo raziskavo o strukturnih in procesnih pogojih študija, o doseženih kompe-
tencah, sodelovanju študentov pri dejavnostih fakultete in zadovoljstvu študentov s študijem študijske-
ga programa 1. stopnje Razredni pouk, ki ga izvajajmo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem
(v nadaljevanju UP PEF), kot pomembnih elementov spremljanja kakovosti na visokošolskem zavodu.

V uvodu so predstavljeni različni pogledi na kakovost, še zlasti na kakovost visokega šolstva, ter
študijski program Razredni pouk na UP PEF od začetkov do danes.

V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo neeksperimentalnega pedagoškega raziskova-
nja. Sodelovalo je 209 študentov, ki so vpisani na 1. stopnjo študijskega programa Razredni pouk. Z an-
ketnim vprašalnikom so nas poleg demografskih vprašanj zanimali razlogi za vpis, strukturni pogoji za
študij, kompetence, sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete ter zadovoljstvo s študijem.

Dobljeni rezultati kažejo na visoka pričakovanja vpisanih študentov do kakovostnega učnega
procesa in do kakovostnega znanja, ki ga pridobijo, ter na pričakovano dobre odnose zaposlenih do njih
v času študija. Anketirani opozarjajo na prostorsko stisko, ki vsekakor zahteva resen razmislek o ukre-
pih na tem področju, saj vemo, da je učni prostor pomemben dejavnik kakovosti.

Med kompetencami študenti poudarjajo sposobnost samoiniciativnega iskanja informacij in
pridobivanja znanja, sposobnost timskega dela ter sposobnost samoopazovanja in samovrednotenja.

Možnostim za mednarodne študijske izmenjave bo v prihodnje potrebno posvetiti nekoliko več
pozornosti, saj je zaznati nekaj težav, še zlasti pri priznavanju posameznih učnih dosežkov pridoblje-
nih v tujini.

Večina študentov (76,5 %) bi ponovno izbrala navedeni študij, saj ocenjujejo, da imajo s študijem
na fakulteti pozitivne izkušnje. Nadalje študenti ocenjujejo, da je izbrani študij kakovosten, vsebuje za-
nimive predmete in primere dobrih praks.

Literatura

Beck, Ulrich. Kaj je globalizacija? Zmote globalizma – odgovori na globalizacijo. Ljubljana:
Krtina, 2003.

Biggs, John Burville, and Catherine Tang. Teaching for Quality Learning at University:
What the Student Does. Maidenhead: McGraw-Hill/Society for Research into High-
er Education & Open University Press, 2007.

Brejc, Mateja, and Nada Trunk Širca. »Sistemi vodenja kakovosti – sinergija med notran-
jo in zunanjo evalvacijo.« Vodenje v vzgoji in izobraževanju 2, no. 7 (2007): 41–50.

Brejc, Mateja, ed. Študija nacionalnih in mednarodnih pristopov h kakovosti v vzgoji in
izobraževanju. Kranj: Šola za ravnatelje, 2008.

186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193